۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۸۹۳
استاندار مازندران:

حماسه ششم بهمن آمل تاریخی و ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران با اشاره به این که حماسه ششم بهمن آمل تاریخی و ماندگار است، گفت: مردم آمل همواره نشان دادند تا در عرصه های مختلف و مورد نیاز نظام اسلامی حضوری فعال و ارزشمند دارند.
استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، ربیع فلاح، استاندار مازندران شب گذشته در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل با بیان این که ما مازندرانی ها افتخار آن را داریم که از همان ابتدا اسلام را با رویکرد علوی پذیرفتیم، گفت: مردم این استان همیشه در دفاع از اسلام و انقلاب جانفشانی های ارزشمندی از خود داشتند.

 

وی با اشاره به این که مردم مازندران در شروع انقلاب به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و با برپایی تظاهرات همه جانبه در براندازی نظام شاهنشاهی نقش فعالی داشتند، بیان داشت: مردم این استان پس از انقلاب نیز در حفظ دستاوردهای نظام اسلامی در جنگ تحمیلی افتخار آفرین بودند.

 

فلاح تصریح کرد: در همین ایام بود که ایادی استکباری بر آن شدند تا نهال نو رسیده انقلاب را ریشه کن کرده و با توهمات ذهنی خود می خواستند آمل را تصرف کرده و از این نقطه به پایتخت حمله کرده و حکومتی برپا کنند.

 

استاندار مازندران با بیان این که مردم آمل در همان ساعت های اولیه با دفاعی جانانه حماسه ماندگاری از خود بر جای گذاشتند، گفت: حماسه مردم آمل آن قدر عظیم بود که امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند.

 

وی با اشاره به این که حماسه ششم بهمن آمل آن قدر بزرگ و گرانقدر بوده که برای همیشه در تاریخ ماندگار است، بیان داشت: آمل در عرصه های مختلفی چون قیام حکومت علویان در مازندران پیشتاز بوده است.

 

فلاح با بیان این که شهرستان آمل جایگاه علمای گرانقدری است، تصریح کرد: حضرت آیات میرزاهاشم آملی، جوادی آملی و حسن زاده آملی از افتخارات گرانقدر و ذخیره های ارزشمند این شهرستان هستند.

 

استاندار مازندران با تاکید بر این که وجود علمای بزرگ در منطقه آمل نشانگر جایگاه علمی و معنوی این شهرستان است، گفت: مردم آمل همواره نشان دادند تا در عرصه های مختلف و مورد نیاز نظام اسلامی حضوری فعال و ارزشمند دارند.

 

وی با اشاره به این که حماسه ششم بهمن آمل تاریخی و ماندگار است، بیان داشت: برای پاسداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل اقدامات خوب فرهنگی و هنری در حال انجام بوده که چاپ کتب و فیلم های مختلف از جمله اقدامات است.

 

فلاح با گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران و دمیدن خورشید آزادی و استقلال برای کشور ما است.

 

استاندار مازندران با بیان این که دهه فجر را باید گرامی داشته و از ارزش های انقلاب پاسداری کنیم، گفت: انقلاب اسلامی منادی آزادی و استقلال در جهان بوده و نقش مهمی در تحولات منطقه ای و جهانی دارد.

 

وی در پایان افزود: وحدت، ایستادگی مردم و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری ما را در این جایگاه ارزشمند و با عظمت قرار داده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات