۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۴۳۱۹۲

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری هزارسنگر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری هزارسنگر امروز در آمل برگزار شد.
جشنواره هزارسنگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سردار مهدی خانی، یادگار حماسه ششم بهمن آمل، امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری هزارسنگر با بیان این که جای برگزاری چنین جشنواره ای برای حماسه اسلامی ششم بهمن آمل خالی بوده است، گفت: باید تلاش کنیم تا تحلیل هایی عمیق و دقیقی نسبت به ابعاد حماسه بزرگ ششم بهمن آمل صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که فرصت های بسیاری در این عرصه داشتیم که آن را از دست داده و فرصت هایی است که باید در شرایط کنونی از آن بهره گیری کنیم، افزود: فرصت هایی از دست رفته و در شرایط کنونی باید برای آینده کارهایی خوبی انجام دهیم که این بر عهده جوانان است.

 

خانی با تاکید بر این که باید از فرصت های علمی به نحوی شایسته در تبیین حماسه ششم بهمن آمل استفاده شود، تصریح کرد: این فرصت هایی که داریم بسیار ارزشمند بوده که باید آن را غنیمت شمرده و استفاده گرانقدری از آن داشته باشیم.

 

پژوهشگر حوزه حماسه ششم بهمن، تصریح کرد: شهدا رفتند و ما در شرایط کنونی وظیفه داریم تا ادامه دهنده راه این بزرگواران بوده و مسیر نورانی آن عزیزان را به صورتی شایسته ادامه دهیم.

 

وی با بیان این که باید به تبیین اصل واقعه ششم بهمن آمل پرداخته شده و نگذاریم ابعاد این حماسه بزرگ تحریف شود، گفت: اکنون همه وظیفه داریم تا تلاش های ارزشمند در راستای ماندگاری حماسه ششم بهمن آمل صورت داده و از ظرفیت های موجود به نحوی شایسته استفاده کنیم.

 

خانی با تاکید بر این که حضرت امام خمینی(ره) با نگاهی ژرف در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کردند، بیان داشت: این حماسه جایگاه معرفی در عرصه بین المللی را به عنوان حماسه برتر و ارزشمند دارد که می توانیم آن را ماندگار کنیم.

 

یادگار حماسه ششم بهمن با اشاره به این که باید از فضای مطالعاتی و پژوهشی استفاده کرده و رقابت خوبی در این عرصه داشته باشیم، افزود: باید با ایجاد بنیاد پژوهشی و موزه مقاومت در آمل اقدامات خوبی با کمک مردم و مدیران در خصوص ماندگاری و تبیین این حماسه جاویدان صورت گیرد.

 

احمد سیفیان عمرانی، رییس اداره بنیاد شهید و امورایثارگران آمل در این مراسم با بیان این که حادثه ششم بهمن آمل قضیه ای معمولی نبوده است، گفت: این واقعه از چنان عظمتی برخوردار است که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش آن را درج کردند.

 

وی با اشاره به این که کمونیست ها در این حماسه به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند، بیان داشت: مردم آمل با حضوری ارزشمند تمام نقشه های آنان را نقش بر آب کردند.

 

سیفیان عمرانی با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش، تصریح کرد: تلاش داریم تا آثار جشنواره را در مجموعه ای مدون شده داشته باشیم و امید است تا در سال های آینده بر شکوه این جشنواره افزوده شود.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره فرهنگی هنری هزارسنگر در بخش های آثار ادبی، گرافیکی و رسانه ای قدردانی به عمل آمد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات