۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۴۳۷۰۸
استاد حوزه علمیه قم:

داعش و وهابیت بلای جان جهان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که داعش، وهابیت و گروه های تکفیری بلای جان عالمیان هستند، گفت: این گرو ها همان ناصبی هایی هستند که در روایات به آنان اشاره شده است، این افراد به مسلمان و غیر مسلمان آسیب می رسانند با با اهل بیت(ع) دشمنی دارند.
حجت الاسلام سيد مرتضي صالحي خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی خوانساری استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله موسوی کرمانی با بیان این که انسان بر خلاف دیگر موجودات تک بعدی دارای دو بعد است، گفت: انسان بعدی از حیوان و بعدی از فرشتگان دارد.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه ابعاد انسان افزود: اگر انسان علم وعقل را سرلوحه کار خود قرار دهد در مسیر الهی و در ردیف ملائکه قرار دارد اما اگر در کارها از شکم و غرزه تبعیت کند در ردیف حیوانات خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه به مقام والای انسان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر انسان عقلش را بر شهوتش غلبه دهد از فرشتگان برتر است اما اگر شهوت کسی بر عقلش غلبه پیدا کند از حیوان بدتر خواهد بود، حیوانات فقط دارای غریزه و  فرشتگان فقط دارای عقل هستند اما انسان از هر دو آن ها بهره می برد.

 

وی با تبریک فرارسیدن میلا امام حسن عسکری(ع) به روایتی از آن حضرت در زمینه مسأله ولایت اشاره کرد و ادامه داد: امام در جواب نامه شیعه ای می نویسند که هیچکس به اندازه من در مسأله امامت و ولایت اذیت نشده است، این که برخی به ولایت من شک دارند زمانی می تواند درست باشد که مسأله ولایت موقتی باشد اما تا  زمانی که امر خداوند باقی باشد ولایت نیز جاری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که علت کتابت گفته های خود از سوی  امام حسن عسکری(ع) باقی ماندن معارف دینی در زمان غیبت است، ابراز داشت:  حضرت فرمودند که اگر عالمان دینی در زمان غیبت از نباشند و مردم را به دین خدا دعوت نکنند، هیچکس بر دین خدا باقی نمی ماند و همه مرتد می شوند.

 

وی با اشاره به این که داعش، وهابیت و گروه های تکفیری بلای جان عالمیان هستند، عنوان کرد: این گروه ها همان ناصبی هایی هستند که در روایات به آنان اشاره شده است، این افراد به مسلمان و غیر مسلمان آسیب می رسانند با با اهل بیت(ع) دشمنی دارند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند که عالم و عابد هر دو از پل صراط عبور می کنند اما عابد به واسطه اعمال خود فقط بهشت را دریافت می کند ولی عالم افزون بر دریافت بهشت توانای شفاعت دیگران را دارد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شخصیت علمی و دینی آیت الله موسوی کرمانی گفت: ایشان  عالمی فقیه و خدوم بوده که در طول عمر پربرکت خود به نوشتن علم، تبلیغ دین و تدریس معارف و علوم دینی مشغول بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که تحصیل و تدریس علم دین خیلی با دنیا داری تناسب ندارد، افزود: آیت الله موسوی کرمانی از لذایذ حلال نیز برای پرداختن به کارهای تدریسی و تبلیغی دین گذشت.

 

وی با اشاره به جایگاه این عالم دینی در بین علمای دیگر اظهار داشت: این عالم بزگوار در جایگاهی بود که مرجع بزرگ جهان تشیع حضرت آیت الله بروجردی عنایت ویژه ای به او داشت؛ آیت الله موسوی کرمانی آثار علمی و دینی فراوانی تألیف کردند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان سخنانش به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه جایگاه علما اشاره کرد و ابراز داشت: در قیامت انبیا و شهدا به مقام و منزلت گروهی غبطه می خورند که آنان خالق را در دل مخلوق محبوب می کنند و آن گروه علما هستند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات