۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۴۴۳۸۹

ویژه برنامه های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دهه فجر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حمایت از 100 جلسه قرآن خانگی، برگزاری طرح فجر ولایت، برپایی محافل انس با قرآن در شهرستان های استان، مسابقه قرآنی با عنوان« مائده » و تجلیل از 12 پیشکسوت قرآنی استان از جمله برنامه های قرآنی استان است.
قرآن نفيس

 حجت الاسلام مهدی رمضانی، مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های قرآنی این اداره کل در ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این ایام از 100 جلسه خانگی قرآن در مشهد حمایت می شود که 50 جلسه مربوط به حاشیه شهر می شود.

  

وی درادامه از شناسنامه دار شدن جلسات محلی قرآن در استان خبرداد و گفت: در همین راستا و در ایام الله دهه فجر، دوره ارتقای جلسات قرآنی آموزش داده می شود.

 

دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه از برگزاری طرح « فجر ولایت» برای سومین سال متوالی خبرداد و اظهار کرد: 10 محفل انس با قرآن در شهرستان های تایباد، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، خواف، سبزوار، سرخس، کاشمر و نیشابور برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در راستای برگزاری طرح فجر ولایت، بروشوری با محتوای آیات ولایت آماده شده است و به شهرستان های استان ارسال می شود و همچنین گروه تواشیح عترت نبی در طول دهه فجر در محافل قرآنی شرکت می کنند و از محتوای بروشور مسابقه اجرا می شود.  

 

 مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درادامه تشریح برنامه های قرآنی گفت: مسابقه قرآنی با عنوان« مائده » که شامل حفظ و تفسیر سوره یاسین که سی و ششمین سوره قرآن است، در خراسان رضوی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این مسابقه سال گذشته از سوره ملک بوده است و دو هزار و 500 نفردر مسابقه سال گذشته از استان شرکت کردند، تصریح کرد: مسابقه حفظ و تفسیر این  سوره به صورت کتبی در 16 بهمن ماه در شهرستان ها برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که در شهرستان ها این مسابقه می تواند در یکی از رشته ها برگزار شود،اظهار کرد: مرحله استانی مسابقه قرآنی «مائده» هفتم اسفند ماه در دو رشته حفظ و تفسیر سوره یاسین برگزار می شود.

 

 مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره دیگر برنامه ها به مناسبت دهه فجر از تجلیل 12 پیشکسوت قرآنی استان به صورت حضوری خبرداد و گفت: جمعی از مسؤولان استانی به منزل این پیشکسوتان قرآنی می روند و با هدیه ای از آنان به صورت حضوری تجلیل می شود./934/ت302/ب5

 

ارسال نظرات