۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۴۴۵۸۶
همزمان با پنجمین روز دهه فجر؛

مرحله استانی مسابقات اذان و ابتهال اوقاف در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم اوقاف پنج شنبه هفته جاری در این استان برگزار می شود.
اذان

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خبر داد و افزود: این رقابت ها ساعت هشت صبح پنج شنبه هفته جاری، شانزدهم بهمن ماه همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که در مسابقات مزبور برگزیدگان مرحله شهرستانی استان خراسان شمالی با یکدیگر به رقابت می پردازند، اظهار کرد: امسال برخلاف سال های گذشته مرحله استانی مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم اوقاف در استان تنها در بخش برادران برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مسابقات اذان در دو رده سنی شکوفه ها( زیر 16 سال) و بزرگسالان برگزار می شود، اضافه کرد: در این مسابقات در رشته اذان در بخش شکوفه ها 22 نفر و در بخش بزرگسالان نیز 26 نفر از برگزیدگان شهرستان های هشت گانه رقابت می کنند.

 

به گفته وی در مسابقات بخش ابتهال و تواشیح، رده بندی سنی وجود ندارد که در این مسابقات نیز در رشته ابتهال هفت نفر و در تواشیح هفت گروه از برگزیدگان شهرستانی حضور دارند.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که نفرات برگزیده اذان و ابتهال و نیز گروه برتر رقابت های تواشیح به عنوان نماینده استان خراسان شمالی به مرحله کشوری راه می بایند، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه پایان بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در شورای سیاست گذاری مسابقات مقرر شد مسابقات تواشیح( مدیحه سرایی) در سطوح استانی برگزار و لوح فشرده برترین های استانی برای داوری به دبیرخانه مسابقات ارسال شده و پس از انجام داوری و انتخاب برترین ها افراد برگزیده برای اجرای برنامه در سطح کشوری دعوت شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه یادآور شد: مرحله شهرستانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی اواسط دی ماه امسال با شرکت افزون بر 600 نفر برادر و خواهر در شهرستان های هشت گانه این استان برگزار و برگزیدگان به عنوان نماینده هر شهرستان به مرحله استانی راه یافتند.

 

وی در خاتمه با اشاره به این که هدف از برگزاری این مسابقات ترویج معارف دینی و قرآنی در جامعه است، از خانواده ها خواست تا فرزندان خود را به سمت آموزش و دریافت معارف دینی هدایت کنند.

 

وی افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی گامی مؤثر در راستای ترویج معارف دینی و اسلامی در جامعه و به ویژه در کانون خانواده‌ها محسوب می شود به همین دلیل نیز می بایست هم از سوی مسؤولان و متولیان و هم توسط خانواده ها جدی گرفته شود.

 

گفتنی است، مرحله استانی هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی سال گذشته در دو بخش خواهران و برادران و در دو رده سنی بزرگسالان و شکوفه ها برگزار شد. در این مسابقات، در مجموع 176 نفر شرکت داشتند که از این تعداد 96 نفر در بخش اذان، 14 نفر در بخش ابتهال و 11 گروه نیز در بخش تواشیح و همخوانی قرآن کریم رقابت کردند اما امسال با توجه به عدم برگزاری مسابقات در بخش خواهران، شمار شرکت کنندگان در این مسابقات در استان کاهش داشته است./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات