۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۴۴۶۹۰
استاد حوزه علمیه بابل:

ملت ایران در سایه خودباوری و وحدت به الگویی در جهان تبدیل شدند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، اعتماد به نفس ملی و خواستن برای دست یابی به قله های پیشرفت را برای یک ملت مهم قلمداد کرد و گفت: امروز ملت ایران در سایه خودباوری و وحدت به قله های پیشرفت دست یافتند.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جشن گرامیداشت سی و ششمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهر گتاب به تحلیل علل و عوامل قیام امام راحل علیه نظام ستمشاهی پرداخت و گفت: اسلام‏ ستیزی رژیم‏ شاهنشاهی سبب اصلی قیام مردم کشور، شخص شاه و رژیم او است.

 

وی ادامه داد: رضا شاه و پسرش طی 55 سال، با کینه‏توزی، با اسلام دشمنی کرده‏اند و در هدم اسلام به عنوان حافظ آزادی و استقلال کشور کوشیدند.

 

عضو شورای حوزه علمیه بابل، افساد جوانان و مقابله با انسان‏سازی را از دیگر عوامل قیام ملت ایران برای سرنگونی نظام شاهنشاهی بیان و تصریح کرد: رژیم‏ها به تبع خارجی‏ها می‏خواستند که در ممالک شرقی و به خصوص جوامع اسلامی تربیت صحیحی از انسان برای رشد و شکوفایی کشور صورت نگیرد و به همین دلیل سعی در گسترش فساد و بی بند و باری در بین جوانان گرفتند.

 

وی افزود: سران پهلوی کوشش کردند در دانشگاه‏های ما نیروی انسانی رشد نکند و علت ساخت دانشگاه ها برای تربیت افرادی برای به کشور نبو بلکه کسانی تربیت شوند که اهداف استعماری را در کشور دنبال کنند.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که از بین‏رفتن استقلال کشور از سوی رژیم‏ شاهنشاهی پهلوی مردم را برای سرنگونی این حکومت دیکاتوری مصمم کرد، خاطرنشان کرد: شاه با از بین بردن استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی ایران کشور را در همه ابعاد، وابسته به غرب و شرق کرد و همه بنیادهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که این ملت طی قرون برای زندگانی مستقل خویش فراهم آورده بود، به‏وسیله این رژیم از میان برده شد.

 

وی اعتماد به نفس ملی و خواستن برای دست یابی به قله های پیشرفت را برای یک ملت مهم قلمداد کرد و گفت: سران پهلوی کوشش کردند که فرهنگ ما را استعماری کنند و با تبلیغات خودشان به گونه ای عمل کردند که ملت همه چیز را در خارج از کشور ببیند و این گونه بود که حضور مستشاران خارجی در همه امور نظامی و اقتصادی با این ترفند توجیه می شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، کشف حجاب‏ را از دیگر عوامل خشم ملت و امام راحل از حکومت پهلوی عنوان کرد و افزود: در آن زمان، به اسم این‏که می‏خواهیم نیمی از جمعیت ایران را فعال کنیم دست به کشف حجاب زدند و از زنان عروسک‏هایی ساختند که ملعبه دست مردان شوند و این گونه بود که جامعه را به فساد و بی بند و باری و بازداشتن از فعالیت سوق دادند.

 

وی دارایی‏های ملت‏ از سوی چپاولگری خارجی و داخلی را از دیگر عوامل قیام بیان کرد و اذعان کرد: درآمد های هنگفت کشور به جای صرف شدن در آبادی مناطق محروم و ساختن کشور از سوی آمریکا و مزدوران و سران پهلوی غارت می شد که نمونه بارز آن صرف هزینه های هنگفت برای جشن های دو هزار و 500 ساله پهلوی بود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات