۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۴۵۹۹۶
آیت الله مرتضوی شاهرودی؛

عموم مردم و روحانیت در راهپیمایی 22 بهمن پرشورتر از گذشته شرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مرتضوی شاهرودی در پایان درس خارج فقه خود از عموم مردم و طلاب دعوت کرد تا در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور چشمگیر و پرشورتری نسبت به گذشته داشته باشند.
عموم مردم و روحانیت در راهپیمایی 22 بهمن پرشورتر از گذشته شرکت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدحسن مرتضوی شاهرودی، استاد عالی سطح خارج حوزه علمیه خراسان امروز در پایان درس خارج فقه خود با اشاره به فراز 84 از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) « وَسَهِّلْ إِلى بُلوُغِ رِضاکَ سُبُلی،» بیان داشت: بهترین چیز برای انسان رسیدن به رضای خداست کسب رضایت پروردگار بالاترین چیز است.

 

وی افزود: از آیه 72 سوره توبه « وَعَدَ اللّهُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَمَسَاکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَکْبَرُ ذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ » این استفاده می شود که بزرگترین و نافع ترین چیز برای انسان ها رضای پروردگار است. ابتدا تذکر می دهد که ما برای شما جنت و غیره در نظر داریم و بعد هم مساکن طیبه که در این مورد روایت عامه و خاصه زیادی داریم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: بالاتر از این ها وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَکْبَرُ است گرچه این بحث  از حیث تفسیر و روایت دامنه وسیعی دارد اما به ملاحظه فرمایش امام سجاد(ع) بعضی از این روایات ذکر می شود در بعضی از این روایات دارد که حضرت موسی عرض کرد خدایا چه کنم تو راضی باشی راه و نشانه ای به من بگو که عملی انجام دهم شما راضی باشی خطاب رسید به خودت مراجعه کن ببین اگر تو راضی هستی از کار من، من هم راضی هستم، کارهای خدا این است به یکی می دهد به یکی نه به یکی صحت به یکی مریضی به یکی ثروت وغیره، آن زمان که چشم از تو می گیرد راضی به قضای او هستی معلومه که خدا هم راضیست.

 

آیت الله مرتضوی شاهرودی در ادامه گفت: در بعضی از این روایات از حضرت موسی (ع)باز آمده است که سوال را تکرار کرد که خدایا رضای تو در چیست؟ در این روایت است که خدا فرمود هرکسی فقرا را دوست دارد من از او راضی هستم هرکسی جبابره را دوست دارد من از او راضی نیستم.

 

 وی افزود: اگر می خواهی بفهمی خدا از تو راضی است ببین فقرا را دوست داری یا ظلمه را؟ دلت با کدام است این ها قصه و افسانه نیست واقعیات است.

 

استادخارج فقه خراسان بیان داشت: در بعضی از روایات دارد که عمار یاسر در جنگ با معاویه جملاتی گفت عرض کرد خداوندا من اگر بدانم در دریا بیفتم غرق می شوم اما رضای تو در آن است قطعا چنین می کنم. عمار معصوم نیست ولی دست پرورده معصوم است در اسلام تکلیف ما لایطاق نداریم راه باز است کجاس قدمی که در این راه طی مسیر کند قدم ها خراب است.

 

 وی افزود: در ادامه این روایت دارد که عمار گفت اگر نیزه را در من فرو کنند طوری که از پشتم بیرون رود ولی این کار در رضای توست قطعا چنین می کنم و این را می خواهم.

 

وی ادامه داد: عمارگفت پرودرگارا این معلوماتم از دین به واسطه اولیاء تو نصیبم شده آنچه می دانم این است که رضای تو در جنگ با معاویه و این افراد است بنابراین من اقدام به جنگ با این افراد می کنم.

 

آیت الله مرتضوی در پایان از طلاب و حوزه های علمیه و عموم مردم خواست که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و حضور پرشوری نسبت به گذشته داشته باشند که این مرضی خدا و مقابله با ظالمان است./933/203/ش

 

ارسال نظرات