۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۴۶۲۴۵
تولیت مسجد مقدس جمکران:

دلدادگان غرب بار دیگر تاریخ نهضت امام و انقلاب اسلامی را مطالعه کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: متاسفانه برخی با سیاه نمایی اینگونه به مردم القا می‏کنند که نمی‏توانیم یکه و تنها در مقابل ابر قدرت جهان ایستادگی کنیم؛ این افراد یا تاریخ را نخوانده و یا فراموش کرده‏اند که امام خمینی(ره) چگونه در مقابل طاغوت ایستادگی کرد.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سه شنبه شب مراسم جشن پیروزی انقلاب پیش از قرائت دعای توسل در جمکران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با گرامی داشت روز 22 بهمن و سی ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ابراز کرد: مردم ایران آگاه هستند و به خوبی درک می‏کنند که اگر ضعفی در کشور هست، آن را پای انقلاب نگذارند؛ همانطور که در سال 1358 با رأی 98 درصدی تعیین کردند که خواستار نظام جمهوری اسلامی هستند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران به اهداف امام خمینی(ره) از انقلاب اشاره کرد و گفت: امام راحل در صدد صدور سنت رسول الله بود؛ نفی طاغوت و اثبات حاکمیت و عبودیت خداوند تنها اهداف انبیاء و معصومین(ع) بود و امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به دنبال رسیدن به این اهداف بود؛ امروز نیز شاهد هستیم که تمام مواضع رهبر معظم انقلاب بر پایه همین دو اصل است.

 

وی امید و توکل را دو اصل مهم در موفقیت بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: زمانی که امام خمینی(ره) قیام کردند، هیچ حزب و تشکیلاتی نداشتند اما در مقابل، قلبی پر از ایمان و توکل بر خداوند متعال داشتند؛ در ابتدای قیام، بسیاری در داخل و خارج این اقدام امام را جنون می‏دانستند و می‏گفتند، مگر می‏شود طاغوتی که ساواک و ارتشی با آن قدرت دارد و ابر قدرت‏های جهان پشتیبان آن هستند را شکست داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در ادامه سخنان خود افزود: تا پیش از انقلاب دشمنان نظام اسلامی در رقابت با یکدیگر بودند، در حالی که به محض شروع شدن قیام، تمامی دشمنان اسلام با هم متحد شدند تا از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جلوگیری کنند؛ امام خمینی(ره) در همان زمان گفت«من سینه خود را برای سر نیزه‏های شما آماده کرده‏ام اما هرگز زیر بار جباری‏ها و زور گویی‏های شما نخواهم رفت»؛ اینگونه بود که امام با دست خالی شروع کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطره‏ای از علامه امینی یاد کرد و اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1342 که امام راحل سخنان کوبنده خود علیه رژیم طاغوتی را آغاز کرده بود، در نجف از علامه امینی پرسیده بودند که آیا شما نظری راجع به این سخنان آیت الله خمینی ندارید؟ علامه امینی در پاسخ گفته بود: آنجا که یک فرمانده کل قوا سخن می‏گوید دیگر از یک پاسبان کوچه و خیابان چه سخنی باید به میان آید.

 

وی به تشریح هویت دشمنان اسلام از نظر امام خمینی(ره) پرداخت و تصریح کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران، دشمنان اسلام و طاغوت را همانند حیوان درنده‏ای می‏دانست که اگر در مقابل آن کوچک‏ترین ضعفی نشان دهی تا تو را از پا در نیاورد و تسلیم خود نکند، دست بر نمی‏دارد؛ باید در مقابل این حیوان درنده با شدت و جدیت کامل ایستاد تا عقب نشینی کند.

 

حجت الاسلام رحیمیان از ایستادگی امام خمینی(ره) در مقابل طاغوت سخن گفت و خاطر نشان کرد: ایستادگی بی نظیر امام راحل در مقابل رژیم پهلوی باعث شد تا حکومت شاهنشاهی 2500 ساله از ایران رخت بر بندد و برای همیشه نابود شود.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران به ایمان ضعیف برخی از نظریه پردازان نا آگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با سیاه نمایی اینگونه به مردم القا می‏کنند که نمی‏توانیم یکه و تنها در مقابل ابر قدرت جهان ایستادگی کنیم؛ این افراد یا تاریخ را نخوانده و یا فراموش کرده‏اند که بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران چگونه با دست خالی و با سلاح امید و توکل بر خداوند متعال، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را برای مردم ایران به ارمغان آوردند.

 

وی از سخنان امام خمینی(ره) درباره ظهور صاحب الزمان(عج) یاد کرد و اظهار داشت: دست عنایت خداوند تبارک و تعالی بر سر این ملت کشیده شده و ایمان آن‏ها را تقویت کرده است که یکی از علائم ظهور حضرت حجت(عج) است؛ مسئولین باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست بلکه نقطه شروع تشکیل نظام بزرگ جهان اسلام در سایه بقیة الله است.

 

حجت الاسلام رحیمیان همچنین به سخنان امام خمینی(ره) خطاب به مردم پرداخت و ادامه داد: با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشور‏های اسلامی می‏شکنیم و انقلاب اسلامی که برگرفته از اسلام ناب محمدی است را برقرار می‏کنیم و راه را برای ظهور حضرت حجت(عج) هموار می‏کنیم.

 

وی به سخنان امام خمینی(ره) درباره انقلاب اسلامی و وظیفه مردم نسبت به آن اشاره کرد و گفت: این انقلاب امانتی است که باید به دست شما مردم، به صاحب اصلی آن سپرده شود؛ پیروزی ما را خداوند متعال تضمین کرده است؛ ما حکومت اسلامی تشکیل می‏دهیم و پرچم حکومت را به صاحب آن می‏دهیم؛ من با اطمینان می‏گویم، اسلام ابر قدرت‏ها را به خاک ذلت خواهد نشاند و روزی خواهد رسید که بانگ الله اکبر و لا اله الا الله،در سرتاسر جهان و از بالای برج‏ها به آسمان برسد.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران خداوند تبارک و تعالی را پشتیبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: هر مکری که دشمن بکند به خودش بر می‏گردد؛ نمونه این را در دفاع مقدس دیدیم که عراق تا دندان مسلح با پشتیبانی ابر قدرت‏های جهانی، به جنگ تحمیلی با ایران پرداخت و هیچ نتیجه‏ای جز شکست حاصلش نشد؛ اگر کشور تازه انقلاب کرده جمهوری اسلامی ایران به‏طور طبیعی می‏خواست در مقابل این جنگ ایستادگی کند، میلیون‏ها کشته می‏داد و در نهایت شکست می‏خورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان به تبیین تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی پرداخت و اظهار داشت: فرق اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی در پیروزی جنگ‏های ایران و حزب الله، در مقابل دشمنان متجلی می‎‏شود که ابر قدرت‏های جهان توان تعرض به کشورهای اسلامی را ندارند؛ زمانی که سید حسن نصرالله دست رهبر معظم انقلاب را بوسید، دلیل کارش را اینگونه بیان کرده بود که با این کار خواستم بگویم، حزب الله هر چه دارد از رهبر معظم انقلاب دارد.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران در بخش پایانی سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی، روز به روز گسترده‏تر می‏شود؛ اخیرا شاهد بودیم که 76 کشور دست به دست هم دادند تا حکومت سوریه را سرنگون کنند، در صورتی که خودشان اقرار کردند، قدرت ایران بر همه این قدرت‏ها غلبه کرده است.

 

گفتنی است در این مراسم، رأس ساعت 21 و همزمان با سراسر میهن اسلامی ایران، بانگ الله اکبر، لا اله الا الله و محمد رسول الله در مسجد مقدس جمکران سر داده شد./840/پ201/ج

 

ارسال نظرات