۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۴۷۹۹۳
پدر علم بازاریابی ایران:

عقیده و توکل بر خداوند نقش مهمی در موفقیت کارآفرین دارد

خبرگزاری رسا ـ پدر علم بازاریابی ایران گفت: عقیده ایمانی به معنای اعتقاد و توکل بر خداوند و عقیده حرفه به معنای باور برکاری که انسان انجام می دهد نقش بسیار مهمی در به ثمر رسیدن کارها دارد؛ همچنین عشق و علاقه، توانمندی و قابلیت و عمل صالح نیز باید در نظر گرفته شود.
پدر علم بازاريابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد روستا پدر علم بازاریابی ایران شامگاه جمعه در همایش مدیران و کار آفرینان نمونه استان قم که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به مدل تحول نادر گفت: این مدل از تحول شامل نگرش و نظام ها، انگیزش و آماده باش، دانش و دید و روش و رفتار می شود.

 

وی افزود: باید دانست که خود تحول امری نادر است، از همین رو نباید انتظار داشت که همه افراد بتوانند تحول ایجاد کنند، اما باید به فکر ایجاد تحول و جهانی کردن آن بود.

 

روستا با اشاره به مسأله بازاریابی اظهار داشت: بازار یابی بدان معنا است که نیازمند، نیاز ها و عوامل رفع نیاز باید شناخته شود تا مرحله داد و ستد و کار آفرینی پدید آید که در این صورت می توان پاسخی صحیح به درخواست های جامعه داد، یک کار آفرین موفق باید به این نکات توجه ویژه ای داشته باشد.

 

وی به نظریه بازاریابی پاسخگو اشاره کرد و ادامه داد: این نوع از بازاریابی رویکردی نوین برای پاسخ دادن به نیازها و نیازمندان در همه شرایط مانند رونق و رکود است، کار آفرین ودولتمردی که در هر حالتی پاسخگو باشند آرامش و محبوبیت را در بین مردم ایجاد می کنند.

 

پدر علم بازاریابی ایران با بیان این که بازار یابی به معنای مدیریت داد و ستد است، ابراز داشت: کار آفرینان و بازار یابان نیاز ایجاد نمی کنند بلکه این افراد باید به دنبال تحریک نیازها باشند که برخی به اشتباه بین می کنند که کار آفرین باید نیاز ایجاد کند، البته این تحریک نیازها باید در صورتی باشد که سبب آزار دیگران نشود.

 

وی با اشاره به سیستم بازاریابی عنوان کرد: این سیستم عبارت از شناخت نظام بازار و چاره یابی و پاسخگویی به نیازها و نیازمندان در شرایط گوناگون است، مبنای پاسخگویی مسؤولیت پذیری انسان ها است؛ اگر حس مسؤولیت در فردی وجود نداشته باشد نمی تواند پاسخگویی به نیازها را انجام دهد.

 

روستا به ارکان بازاریابی اشاره و خاطرنشان کرد: شناخت واقع بینانه شرکت خود، شناخت رقبای اصلی و در حال پیشرفت، شناخت همکاران و شناخت شرایط حاکم بر بازار از ارکان مهم بازاریابی است.

 

وی با اشاره به مسأله بازاریابی پاسخگو گفت: محصولاتی که ارائه می شود باید بازار پذیر باشد، بازار پذیری به معنای در نظر گرفتن مشخصات، منافع و مزایای جنس و تطابق آن با نیاز مشتری است، همچنین موضوعات قیمت، توزیع در دسترس، تبلیغ و ترویج رسا و سبدهای کاربردی زیر مجموعه بازریابی پاسخگو هستند.

 

پدر علم بازاریابی ایران با اشاره به معیارهای اصلی خرید(هفت سین) افزود: سرعت، سهولت، سابقه، سلامت، سرتری و برتری، سودمندی و سازگاری از نکته های بسیار مهمی است که می تواند سبب موفقیت در عرصه کار آفرینی شود.

 

وی با بیان این که سازگاری رمز ماندگاری است، اظهار داشت: سازگاری به معنای تسلیم نبوده بلکه به مفهوم تنظیم است، سازگاری بدان معنا است که فروشنده با کنار آمدن با مشتری عرصه موفقیت را برای خود ایجاد کند.

 

روستا در پایان سخنانش ابراز داشت: عقیده ایمانی به معنای اعتقاد و توکل بر خداوند و عقیده حرفه به معنای باور بر کاری که انسان انجام می دهد نقش بسیار مهمی در به ثمر رسیدن کارها دارد؛ همچنین عشق و علاقه، توانمندی و قابلیت و عمل صالح نیز باید در نظر گرفته شود./1323/پ201/ف

ارسال نظرات