۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۴۹۶۸۶
مدیر مرکز اسلامی غرب کشور:

دشمن به دنبال تهی کردن جامعه از مباحث دینی، اخلاقی و اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی غرب کشور گفت: امروز دشمنان خارجی تمام تلاش خود را به کار بسته تا باورهای ما را نابود کنند و هدفشان تهی کردن جامعه در مباحث دینی، اخلاقی و اعتقادی است.
تهاجم فرهنگي

حجت الاسلام محرم علی فراشی مدیر مرکز اسلامی غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، اظهار داشت: یکی از آموزه های دینی ما  تذکر دادن، یادآوری و هشدار دادن به خطرات، توطئه و دسیسه دشمنان است، امروز نباید توطئه‌های دشمنان در داخل و چه خارج از کشور را نادیده گرفت چرا که از کوچکترین فرصت برای ضربه زدن به اسلام استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام فراشی در ادامه تصریح کرد: باید در این راستا پیشگیری را در اولویت کار قرار داد، همانند اطبا که پیشگیری را مقدم بر درمان می دانند، دشمنان اسلام و قرآن نیز همانند میکروبی هستند که اگر راه پیشگیری از این موضوع را دقیق پیگیری نماییم می توانیم از ورود این بیماری مهلک به جامعه و خانواده جلوگیری کنیم.

 

حجت الاسلام فراشی با تأکید بر اینکه پیامبران الهی نیز پیشگیری را در سرلوحه کار قرار داده‌اند افزود: اولیای الهی در جهت آموزش مسائل اعتقادی، اخلاقی و دینی تلاش می کردند قبل از اینکه افراد مبتلا به صفات شوم شوند، از رذائل اخلاقی پیشگیری کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امروز دشمنان خارجی که به حق همان شیطان ملعون هستند تمام تلاش خود را به کار بسته تا باورهای ما را نابود کنند و هدفشان تهی کردن جامعه در مباحث دینی، اخلاقی و اعتقادی است، باید از ورود این دسیسه‌ها در جامعه و به ویژه در میان خانواده‌ها پیشگیری کنیم.

 

مدیر مرکز اسلامی غرب کشور نقش روحانیان و علمای دینی را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: نقش روحانیان و علمای دینی همیشه صیانت و حفاظت از باورهای دینی و آمورش مسائل اخلاقی و اجتماعی است؛ این قشر معنوی مردم را از خطرات تهاجم، تهدیدها و آسیب ها با امر به معروف و نهی از منکر باز می دارند، روحانیان همیشه دلسوز جامعه بوده و نسبت به ورود مردم به پرتگاه ها و خطرات شیاطین هشدار دادند.

 

وی در ادامه افزود: نقش علما نشانه بارزی از وجود پیامبراعظم(ص) است و این هدایت جامعه باید با تربیت افراد شروع شود و آنها را از ظلمات به روشنایی هدایت کنند و مردم نسبت به اعتقاد و جایگاه آنها مطلع کرد.

 

مدیر مرکز اسلامی غرب کشور تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند که اندیشه خود را در جامعه اسلامی حاکم کنند و ما باید با پیروی از آموزه‌های قرآنی و نیز رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب در مقابل این هجمه‌ها مقاومت کنیم.

 

حجت الاسلام فراشی افزود: توجه و عمل کردن به دستورات پیامبر اسلام می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامت خانواده داشته باشد و این مهم با رعایت عفاف و حجاب محقق می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در قانون جامعه اسلامی بین مردان و زنان حدود و حائلی قرار داده شده است و این به هیچ وجه سلب آزادی نیست، قوانین اسلام در این مسیر است که زن بتواند در جامعه اسلامی حرکت رو به رشد داشته باشد و این حجاب محدودیت نیست به گفته شهید  مطهری اگر بی حجابی نشان از آزادی دارد حیوانات از همه آزادترند، اگر انسان بخواهد گوهر وجودی خود را فقط پیرو دستورات خدا پیش ببرد باید دسترسی مردان و زنان به همدیگر محدود شود این عین کمال و آزادی است.

 

مدیر مرکز اسلامی غرب کشور افزود: حجاب و عفاف اسلامی در هر جامعه ای موجب شادی و نشاط است و باید با هجمه بدحجابی با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری کرد و افزون بر برنامه های فرهنگی باید با عمل به قوانین حقوقی تلاش کرد تا ریشه بدحجابی و بی حجابی را ریشه کن کنیم./967/ت302/ب4

ارسال نظرات