زندگی عملی فاطمی سراسر موحدانه است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در شیراز، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی محقق و عضو سابق هیأت علمی موسسه آینده روشن در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که شب گذشته در حوزه علمیه مولی الموحدین شیراز(نخبگان2) برگزار شد با اشاره به این که سوره کوثر به نام حضرت زهرا(س) نام گرفته است، گفت: در میان آیاتی که به آیات الزهرا مشهور است و سوره های قدر، دخان و کوثر که به سوره های فطمی مشهور هستند سوره کوثر به نام حضرت زهرا(س) نام گرفته است و شان نزول این سوره شاهد این مدعی است.
وی در ادامه با بیان این که کوثر مقام شفاعت پیامبر(ص) است افزود: کوثر همان مقام شفاعت بی نظیر پیامبر در قیامت است، کوثر به معنای خیر کثیر مقام علم و حکمت پیامبر(ص) است و بالاترین مصداق برای سوره کوثر است و شان نزول آن هم گواهی می دهد این است که کوثر وجود حضرت فاطمه است.
حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این که نباید دنبال نام های تک برای فرزندان باشیم بیان کرد: دنبال نام های تک گشتن از جاهلیت های زمان گذشته است از این رو ما باید به دنبال نام های قرآنی برای فرزندان خود باشیم.
کارشناس مباحث فرهنگی مهدوی با اشاره به این که باید نام های حضرت زهرا را مورد استفاده قرار دهیم ابراز کرد: باید نام های حضرت زهرا مورد استفاده قرار بگیرد و از جمله از این نام ها راضیه، مرضیه و مهدیه است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر وقتی فرزندی به دنیا می آمد می رفتند پیش لقب ساز که یک نامی را برای فرزند خود انتخاب کنند از این رو وقتی مشرکان می خواستند به پیامبر اسلام ضربه بزنند پیش لقب ساز رفتند و یک نامی را برای پیامبر برگزیدند که بسیار بار منفی داشت که آن لقبی که برای ضربه زدن به پیامبر انتخاب کردند ابتر بود از این رو جبرئیل هم برای پیامبر سوره کوثر را نازل کرد.
مدیر موسسه طلیعه ظهور بیان کرد: در روایت داریم که هیچ کس وارد بهشت نمی شود مگر به دست ساقی کوثر است که وارد بهشت می شود.
وی اظهار کرد: مصداق موثر قرآنی حضرت فاطمه(س) است از این رو کوثر بهشتی میعادگاه قرآن و بهشت است.
محقق و عضو سابق هیأت علمی موسسه آینده روشن بیان کرد: امام زمان(عج) می فرمایند اسوه علمی و عملی من مادرم حضرت زهرا(س) است از این رو می توانیم بگوییم که زندگی عملی فاطمی یک زندگی سراسر موحدانه است.
وی در پایان با بیان این که در توحید نظری باید قوی باشیم بیان کرد: توحید نظری یعنی این که یک نگاه موحدانه به زندگی داشته باشیم و این نگاه موحدانه یعنی کسی شایستگی خدایی در عالم نیست جز خداوند و این کلمه توحیدی است و زندگی ای که صفر تا صد آن خدایی باشد می شود کلمه توحیدی./839/پ202/ب4