۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۵۰۲۴۴

کنگره ملی سردار شهید مهدی باکری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره ملی سردار شهید باکری در دزفول خبر داد و گفت: 21 اسفند نیز یادواره شهید باکری در مسجد جامع تبریز برگزار می‌شود.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری ‌با اصحاب رسانه از برگزاری کنگره ملی سردار شهید باکری در دزفول خبر داد و اظهار داشت: این کنگره با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید، راویان نور، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه از 18 تا 20 ماه جاری در پادگان شهید باکری دزفول برگزار می شود.


سردار کریمیان با اشاره به یادواره‌های استانی بزرگداشت شهید باکری خاطرنشان کرد: یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر نیز با محوریت بزرگداشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری 14 اسفند از ساعت 19 الی 21 در مصلای اعظام امام خمینی(ره) تبریز و همزمان در تالار وزارت کشور در تهران برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: 21 اسفند یادواره شهید باکری از ساعت 10 الی 12 در مسجد جامع تبریز برگزار می‌شود که بعد از این مراسم، پیکر پاک و مطهر 6 تن از شهدای مفقودالاثر که به تازگی تفحص شده‌اند از مقابل این مسجد تشیع و جهت تدفین به شهرستان های هریس، سیس و خامنه اعزام می شوند.


فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با اشاره به اعزام گروه‌های مختلف از استان برای شرکت در مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: پیش‌بینی‌ شده امسال بیش از 20 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند که اولین کاروان اعزامی مختص دانشجویان بوده و تعداد نفراتی که امسال درقالب این کاروان اعزام می‌شوند بالغ بر 5 هزار نفر خواهد بود.


سردار کریمیان خاطرنشان کرد: کلیه متقاضیان اعزام به مناطق عملیاتی باید مجوز از سپاه عاشورا دریافت کنند، خانواده‌هایی که با وسیله نقلیه شخصی نیز به این مناطق سفر می‌کنند می‌توانند از امکانات رفاهی و اسکان و پذیرایی سپاه عاشورا در مناطق مختلف جنوب کشور برخوردار شوند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام کاروان 313 نفری فرزندان شاهد و ایثارگر به‌‎صورت انفرادی و شخصی برای بازدید از مناطق جنگی خبر داد و افزود: ظرفیت استان جهت اعزام به مناطق عملیاتی راهیان نور بیش از 60 هزار نفر است که 24 هزار و پانصد دانش آموز، 5 هزار دانشجو و 12 هزار از اقشار مردمی در نظر گرفته شده است.


فرمانده سپاه عاشورا در ادامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را رسالتی مهم بر عهده همگان دانست و گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا از دو جهت اهمیت دارد، اول این‌که رهبر انقلاب بر این موضوع تأکید فراوان دارند، دوم آنکه مکمل جهاد در میدان نبرد، اطلاع‌رسانی آن وقایع و رشادت‌هاست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات