۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۵۱۱۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی اسلامی زمینه ساز تعالی و سعادت حقیقی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سبک زندگی اسلامی راهگشای سعادت و تعالی انسان است، گفت: باید سبک زندگی دینی را از محضر قرآن، احادیث، روایات و بزرگان گرفته و در راستای تحقق آن در زندگی خود تلاش کنیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که مروری به سبقه گذشته مان جزوی از دستورالعمل دینی است، گفت: آنهایی که در مسیر تقوای الهی بوده و هستند و برکات و مبراتی که برای خود و اجتماع ایجاد کردند می تواند درس بزرگی برای ما باشد تا همانند آنها در این مسیر قرار گیریم.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که باید تقوای الهی را مراعات کرده و از گناهان دوری کنیم، بیان داشت: باید خود را در مسیر خداوند متعال دیده و بدانیم خدا شاهدی بوده که فردای روز قیامت حاکم است. 


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که تقوا امری ارزنده ای است که باید آن را در زندگی خود جاری کنیم، تصریح کرد: تقوامحوری زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد که باید از آن بهره گیری کنیم.


وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی راهگشای سعادت و تعالی انسان است، گفت: باید سبک زندگی دینی را از محضر قرآن، احادیث، روایات و بزرگان گرفته و در راستای تحقق آن در زندگی خود تلاش کنیم.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که مسئله ازدواج و تشکیل خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان داشت: شأنیت و شخصیتی که از سوی خداوند متعال به بشر که خلیفه خدا بر کره زمین بوده و این بهترین ویژگی برای ما انسان ها که از میان این همه مخلوقان جانشین خدا در این جهان هستی می باشیم است.


استاد حوزه و دانشگاه، افزود: زن و مرد از منظر قرآن در مسائل ارزشی مساوی هستند گرچه یک سری از احکام مختص به مردان و اولویت ها و ویژگی هایی که منحصر به مردان و یک سری از احکام و مسائل هم بر زنان بار است.


حجت الاسلام تقی زاده، تصریح کرد: زن و مرد در باب نماز، روزه و اعمالشان هر چه به دست آورند منحصر به خود بوده که باید در مسیر تعبد، عبودیت و بندگی گام بردارند.


وی با بیان این که در آیه کرامت نیز صحبت از زن و مرد نیست که فرموده اند ما همه انسان ها را کرامت می دهیم، گفت: وجه برتری انسان ها در قرآن کریم بحث اکتساب، کرامت، تقوا، حیات طیبه، عمل صالح، اسلام و ایمان است و هرکس که در محضر تقوای الهی وخداوند متعال باشد به جایگاه والا می رسد.


امام جمعه دابو و دشت سر، خاطرنشان کرد: شریعت اسلام از نظر کرامت و حرمت تقاوتی میان زن و مرد قائل نشده ولی وقتی به خانه و خانواده می رسد هر فردی رسالت و وظیفه ای دارد که باید در راستای تحقق آن گام برداشته و حق و حقوق همدیگر را رعایت کنند.


استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: عفت و پاکدامنی جزوی از شاکله زیبای همه مردان و زنان بوده و حجب و حیا بخشی از سبک زندگی و متعلق به همگان است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات