۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۱۱۷۴
نماینده ولی فقیه در کردستان:

رییس مجلس خبرگان باید از جایگاه علمی و حوزوی برجسته ای برخوردار باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر این که بحث کسب قدرت و نظیر آن در خبرگان رهبری هیچ معنایی ندارد، گفت: رییس مجلس خبرگان می بایست وجهه قابل قبول علمی در میان حوزویان داشته باشد و در تراز علمی این جایگاه باشد.
حسيني شاهرودي حجت الاسلام و المسلمين حسيني شاهرودي نماينده ولي‌فقيه در استان کردستان

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری با توجه به جایگاه رفیع و حساسی که دارد از آغاز فعالیت خود تا به امروز مجلسی اثرگذار بوده و در تمام مقاطع مختلف رسالت خود را به درستی ایفا کرده است.


وی در ادامه افزود: اعضای این مجلس منتخبین مردم هستند و در سطح قابل توجهی به لحاظ علمی و سیاسی قرار دارند؛ مجلس خبرگان متشکل از فقها و مجتهدان بزرگ نظام است، این مجلس بهترین پشتوانه برای مسأله رهبری و ولی فقیه است؛ بنابراین خبرگان نقش حیاتی و  اساسی در نظام جمهوری اسلامی دارد.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی گفت: همواره چشم امید دلسوزان به اسلام و همین طور چشم طمع دشمنان نظام اسلامی به مجلس خبرگان رهبری می باشد، و بحمدلله این نهاد با انجام تکلیف و رسالت خود در دفاع از حاکمیت اسلامی همواره موجب شکست دسیسه ها و توطئه های دشمنان شده است.


وی در ادامه تأکید کرد: وجود تقوای سیاسی، درایت، توان مدیریتی مناسب از شرایط لازم برای ریاست مجلس خبرگان است، و علاوه بر شرایط فوق، فردی که به عنوان رییس این مجلس انتخاب می شود می بایست وجهه قابل قبول علمی در میان حوزویان داشته باشد و در تراز علمی این جایگاه باشد.


نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: بحث کسب قدرت و نظیر این مسائل به هیچ عنوان در خبرگان رهبری معنا ندارد و اگر فردی به دنبال کسب قدرت از طریق این جایگاه باشد در واقع صلاحیت خود را زیر سئوال می برد.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی بیان کرد: رییس خبرگان نباید متعلق به گروه یا جناح خاصی باشد بلکه باید در شرایط فعلی سبب وحدت و یکپارچگی بیشتر نظام شود./967/ت301/ج
 


 

ارسال نظرات