۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۵۱۳۵۴
جانشین اسبق نیروی زمینی سپاه:

داعش برای مقابله با جبهه مقاومت ایجاد شده است

خبرگزاری رسا ـ سردار شریعتی گفت: سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی داعش را برای مقابله و سرگرم کردن جبهه مقاومت ایجاد کردند.
داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار امین شریعتی، جانشین اسبق نیروی زمینی سپاه امروز در گنگره ملی سردار شهید مهدی باکری که در محل پادگان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: خیلی ها پس از جنگ، حرف‌های زیادی زدند که نتیجه خون شهدا چه شد؟ جنگ کردیم برای چه؟ باید به این افراد گفت که مگر ما جنگ کردیم که جایی را تصرف کنیم و پادشاه جایی شویم.

 


وی با اشاره به برخی وقایع دوران اشغال عراق از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: در ابتدای زمان اشغال عراق، آمریکا اعلام کرد که سفارت ایران در عراق را با خاک یکسان خواهد کرد اما در پاسخ، ایران مقتدارانه ایستاد و از عراق خارج نشد، پس از آن آمریکا خواست نجف و کربلا را به تصرف خود درآورد که با مقاومت مردمی مواجه شد و در این تصمیم خود نیز با شکست مواجه شد.

 


جانشین اسبق نیروی زمینی سپاه با اشاره به تحرکات منطقه‌ای آمریکا در سال‌های اخیر تصریح کرد: پس از خروج آمریکایی ها از عراق نیز حرکت خود جوش و  مردمی پیاده روی اربعین حسینی پرشور تر از گذشته ادامه یافت و امروز نمونه ای از این تجمع را نمی توان در جهان یافت.

 


وی با بیان این‌که امروز بسیج مردمی عراق در برابر داعشی ها تشکیل شده است، تصریح کرد: سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی داعش را برای مقابله و سرگرم کردن جبهه مقاومت ایجاد کردند و با سازماندهی یک عده اراذل و جانی مسیر مقاومت را منحرف کنند.

 


نخستین فرمانده تیپ عاشورا ادامه داد: علیرغم تمامی توطئه‌های غرب در منطقه امروز به برکت خون شهدا پرچم "الله اکبر" در یمن، بحرین و سایر کشورهای مسلمان برپا شده است و مقاومت روز به روز مقتدرانه به پیش می رود، اما باید در برابر توطئه های ضد مقاومت هوشیار بود و به موقع عمل کرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تشکیل تیپ و لشکر 31 عاشورا اظهار داشت: پس از عملیات بیت المقدس تیپ عاشورا همزمان با تیپ کربلا و امام حسین(ع) تشکیل شد و جزء نخستین تیپ های تشکیل شده سپاه بود و از ابتدا نیز بنده بعنوان فرمانده تیپ در خدمت رزمندگان بودم.

 


شریعتی یادآور شد: پس از آزادی خرمشهر برادر محسن رضایی، فرمانده کل سپاه از بنده خواست تیپ 31 عاشورا مخصوص رزمندگان استان‌های آذری نشین شود و رزمندگان سایر استان ها به سایر تیپ ها منتقل شوند و از من خواست تیپ را تحویل شهید باکری دهید.

 


وی در ادامه افزود: شهید باکری با تحویل تیپ، مشغول تشکیل یگان‌های جدید شد و این تنها در دوران دفاع مقدس اتفاق شد که یک تیپ نظامی هم مشغول تشکیل و توسعه یگان‌های خود باشد و از طرفی برای شرکت در یک عملیات آمادگی پیدا کند.

 


نخستین فرمانده تیپ عاشورا در ادامه با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید باکری، گفت: شهید باکری فردی منظم، خوش فکر و عملیاتی بود، امروز برای عملیاتی کردن و پیاده کردن فرهنگ مدیریت جهادی با شهیدانی چون مهدی و حمید باکری را شناخت و شناساند.

 


وی با عنوان اینکه شهید باکری در اطاعت پذیری نمونه نداشت و تمام وجودش اطاعت پذیری بود، تاکید کرد: بر همین اساس است که لشکر عاشورا همواره در محورهای سخت عملیاتی وارد می شد و شهید باکری همیشه در حساس ترین و مهم ترین نقاط حضور داشت.

 


شریعتی بینش سیاسی و اجتماعی شهید باکری را بسیار دقیق دانست و گفت: رفتار این شهید بزرگوار سبب شد که کسی نتواند مسائل سیاسی و حاشیه ای پشت جبهه را وارد فضای لشکر کند. عملیاتی صورت نمی گرفت، مگر آنکه شهید باکری خود محور را دقیق شناسایی کند، وی به ریزترین کارهای لشکر رسیدگی می کرد.

 


فرمانده اسبق مهندسی سپاه افزود: تمامی خصلت هایی که برای شهید مهدی باکری مطرح  شد، در بالاترین حد در وجود شهید حمید باکری نیز وجود داشت، اما حمید هرگز به خود اجازه نداد جلوتر از آقا مهدی حرکت کند، او یک فرمانده توانمند بود که اگر به خود اجازه می داد که از لشکر جدا شود و در جایی دیگر فرمانده شود، یکی از فرماندهان بنام دفاع مقدس می شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات