۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۵۱۸۵۰
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دنیا را گیج و مبهوت کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان این‌که هدایت‌های رهبر معظم انقلاب درباره مسائل هسته‌ای دنیا را گیج و مبهوت کرده است، درگیری احزاب دوگانه آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 را برای این مدعیان آزادی و تمدن، شرم‌آور و تأسف‌بار توصیف کرد.
حجت‌الاسلام سيد محمدعلي شهيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بر حفظ فرهنگ شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها در این زمینه سفارش کرده‌اند و فرموده‌اند که ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، باید دین خود را به شهیدان و جان برکفان راه حق ادا کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله و توطئه دشمنان در برابر ملت و انقلاب اسلامی ایران، افزود: دشمنان هرگز نمی‌خواستند این انقلاب که تنها انقلاب عقیدتی جهان پس از دوران پیامبر(ص) است، پیروز شود و تداوم و رونق پیدا کند، اما ملت ما به صحنه آمدند و سال‌های عزیز و به یادماندنی هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند.
 
نماینده ولی فقیه در امور ایثارگران اظهار داشت: ما در این سرمایه‌گذاری بزرگ از بچه شیرخوار تا پیرمرد هشتاد ساله سرمایه‌گذاری کردیم، باید بدانیم که اگر امروز انقلاب ما تداوم دارد و در برابر دنیا قد علم کرده و از همه ابعاد و در همه مراحل از نظر علمی و صنعتی اظهارنظر می‌کند، رهین خون شهیدان بوده است.
 
وی با بیان این‌که در مقابل این شهیدان مسؤول و همه وارث آنان هستیم، تصریح کرد: اگر امروز ما اقتدار داریم و می‌توانیم در دنیا حرف بزنیم و در مسأله هسته‌ای در مقابل شش کشور ابرقدرت دنیا بایستیم و به عنوان یک ابرقدرت اسلامی سخن بگوییم به سبب فداکاری و مجاهدت شهیدان، رزمندگان و ایثارگران بوده است.
 
حجت‌الاسلام شهیدی گفت: امروز افتخار ملت ما این است که بتوانیم حرمت این فولادمردان و شیرزنانی که جان و مال خود را در راه اسلام، انقلاب و کشور فدا کردند ارج نهیم و بکوشیم این فرهنگی که فرزندان ما به امانت به دست ما داده‌اند که همان فرهنگ امام حسین(ع) است به نسل آینده منتقل کنیم تا با آن آشنا شوند.
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان این‌که بقای انقلاب، اسلام، کشور و بقای مذهب شیعه بستگی به حفظ همان فرهنگی دارد که امام حسین(ع) در سال 61 هجری به جامعه معرفی و اجرا کرد، ابراز کرد: امروز بر فرد فرد ما واجب است پیرو رهبری و با اطاعت از فرامین ایشان با ایثار و شهادت این کشور را حفظ کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای کشور اشاره کرد و با بیان این‌که هدایت‌های رهبری درباره مسائل هسته‌ای دنیا را گیج و مبهوت کرده است، گفت: در آمریکا و در داخل سیاست گذاری این کشور به طوری تفرقه افتاده است که به صورت دیوانه‌وار در مقابل هم ایستاده‌اند.
 
حجت‌الاسلام شهیدی درگیری احزاب دوگانه آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای را خنده‌آور و البته تأسف‌بار توصیف کرد و گفت: به گونه‌ای گیج و مبهوت شده‌اند که جمهوری‌خوا‌هان در کنگره اعلام می‌کنند اگر مسأله هسته‌ای ایران و 1+5 به نتیجه برسد و تفاهم‌نامه امضا کنند، زمان روی کار آمدن حزب جمهوری‌ خواه آن را رد می‌کنیم.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان که خطاب به جمهوری‌خوا‌هان فرمودند اگر شما چنین کنید ما هم می‌دانیم از دری وارد شویم که پشت در نمانیم، تصریح کرد: برای مدعیان آزادی و تمدن که با پرورش القاعده و داعش در افغانستان و عراق به مردم‌کشی روی آورده‌اند، متهم کردن ایران به تروریست، شرم‌آور است.
 

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بدانید که رهبر آگاه و هوشیار ما پاسخ شما را می‌دهد، دولت ما در برابر شما جوابگو است و ملتی فداکار داریم که پشت سر رهبری قدم برمی‌دارد نه جلو می‌رود و نه فاصله می‌گیرد./920/پ202/ج

ارسال نظرات