۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۵۱۸۶۲

تأکید امام جمعه موقت کاشان بر هوشیاری مردم در انتخابات مجلس خبرگان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بر لزوم هوشیاری مردم برای جلوگیری از نفوذ دشمن در این انتخابات تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد رضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، جایگاه مجلس خبرگان رهبری را جایگاه بسیار مهم و رفیع دانست و گفت: مجلس خبرگان رهبری مرتبط با قله نظام است و این امر بیانگر اهمیت کار مجلس خبرگان رهبری است.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بر لزوم هوشیاری مردم برای جلوگیری از نفوذ دشمن در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد و گفت: دشمن از هم اکنون تلاش گسترده ای را برای نفوذ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز کرده است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به این که نخستین نقشه دشمن برای نفوذ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شکستن قداست مجلس خبرگان رهبری است یاد آور شد: عده ای قبل از انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری با مطرح کردن این موضوع که مواظب باشید در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خط بازی نباشد، به دنبال این بودند که به جامعه القاء کنند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز خط و خط بازی است.

 

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با شاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 58 از سوی امام خمینی(ره) و نامگذاری این روز به نام روز شهید گفت: خدمت و به خانواده شهدا، خدمت به شهدا است و تکریم از خانواده شهدا، تکریک از شهدا است، از این رو براین اساس بود که امام خمینی(ره) نیز در بیانات تاریخی خود گفت، خانواده شهدا چشم و چراغ و افتخار ایران اسلامی که چنین فرزندانی را در دامان خود تربیت کردند.

 

حجت الاسلام اسلامی، یکی از وظایف جامعه را بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست و افزود: امام خمینی(ره) نیز درباره اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا فرمود، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

به گفته وی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا، مطالعه زندگی شهدا، عمل به وصیت نامه شهدا و... زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

 

 

امام جمعه موقت کاشان برعمل کردن به وصیت نامه شهدا تأکید کرد و افزود: با مطالعه وصیت نامه های شهدا باید دید شهدا از ما چه درخواستی دارند و با اجابت از درخواست شهدا، یاد شهدا را زنده نگه داریم.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار، فراموش نشدن مهدویت، دفاع از اسلام و انقلاب، دفاع از ولایت فقیه، حفظ وحدت، ادامه دادن راه شهدا، رعایت حجاب و عفاف، اهمیت دادن به نماز جمعه  و اهمیت دادن به معنویت را از مهم ترین درخواست های شهدا اعلام کرد و گفت: عمل به هریک از مجموعه درخواست های شهدا، براساس فرمایشات امام راحل کمتر از شهادت نیست.

 

محیط زیست در جامعه مظلوم واقع شده است

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه به اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان محیط زیست گفت: معظم له از وضعیت محیط زیست دغدغه ها و نگرانی هایی زیادی داشت و معتقد است، محیط زیست در جامعه مظلوم واقع شده است و جامعه نسبت به اهمیت آن بی تفاوت است.

 

وی، تزریق اکسیژن تازه به محیط زیست، خنک کردن هوا، جلوگیری از ریزگردها، جلوگیری از سیل و رانش زمین و ... را از جمله مزایای درختان و محیط زیست دانست و افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه و مشکلات تالاب انزلی و  تخریب و تغییر کار بری جنگل ها از مشکلات پیش روی محیط زیست است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه برتدوین قوانین دقیق و موثر برای حفاظت از محیط زیست از سوی مسؤولان کشور تأکید کرد و از محیط زیست خواست با اجرای قوانین موجود برخوردی قاطع با افراد خاطی داشته باشند.

 

وی همچنین از مسؤولان کشور در خواست در اجرای طرح های حفاظت از محیط زیست تا رسیدن به نتیجه کامل اهتمام و تلاش موثری داشته باشند.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به توجه و اهمیت رهبر معظم انقلاب به محیط زیست یادآور شد: تاکنون معظم له از مردم نخواسته بود به عملکرد سازمانی در کشور نمره داده شود، از این رو محیط زیست به اندازه ای برای رهبر معظم انقلاب اهمیت دارد که عملکرد آن را در افکار عمومی مورد سنجش قرارداده است.

 

 چهارشنبه آخر سال سنت خرافی است  

 

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین با اشاره به خطرات چهارشنبه آخر سال برای نوجوانان، جوانان و جامعه گفت: چهارشنبه آخر سال سنت خرافی است که برخی از جوانان و نوجوانان زمینه های آزار و اذیت مردم را فراهم می کنند و روزهای آخر سال را بر خود و خانواده خود و دیگران تلخ می کنند و برای خود زندگی مشقت باری را رقم می زنند.

 

شایان ذکراست، در پایان نماز جمعه امروز شهرستان کاشان، پیکر یک شهید مدافع حرم بر دوش مردم نمازگزار کاشان از مصلی بقیه الله الاعظم کاشان تا مسجد رضا(ع) تشییع و در گلزار شهدای دارالسلام شهرستان کاشان به خاک سپرده شد./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات