۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۲۱۳
حجت الاسلام شرف خانی:

معرفی آستان مشهد اردهال نیاز به فعالیت های علمی و پژوهشی دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با همراهی مسؤولان منطقه، ادامه فعالیت های هیأت امنای این آستان و کمک مسؤولان اوقاف، می توان فعالیت هایی در خور شأن حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) انجام داد.
حجت الاسلام احمد شرف خاني

حجت الاسلام احمد شرف خانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) یکی از امامزادگان واجب التعظیم، شهید و شناخته شده در جهان است، اما آستان این امامزاده واجب التعظیم نیاز به معرفی بیشتر جهت حضور پررشور مردم در جوار مضجع ایشان دارد.

 

وی با اشاره به این که معرفی آستان حضرت سلطان علی(ع) نیاز به فعالیت های علمی و پژوهشی دارد، تأکید کرد: در این راستا باید در زمینه تبلیغ ترویجی و کارهای زیربنایی که همان فعالیت های پژوهشی و علمی است، فعالیت کرد.

 

حجت الاسلام شرف خانی گفت: برنامه ریزی هایی جهت برگزاری کنگره ای در رابطه با معرفی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) صورت گرفته است که قطعا برگزاری این کنگره برای معرفی ابعاد شخصیتی و آثار و برکات این آستان و همچنین تبدیل شدن این مکان مقدس به قطب فرهنگی مؤثر خواهد بود.

 

به گفته وی، باید نگاه قومی، بومی و منطقه ای از این بقعه برداشته شود، چرا که این بقعه متعلق به یک منطقه نیست، بلکه به همه محبان اهل بیت(ع) در سراسر جهان تعلق دارد.

 

وی گسترش و توسعه آستان حضرت سلطان علی(ع) بن امام محمد باقر مشهد اردهال را نیازمند همکاری و همراهی مردم این منطقه دانست و یادآور شد: همه این فعالیت ها منجر به شناخته شدن بیشتر این آستان و فراهم شدن زمینه برای حضور محبان اهل بیت(ع) این مکان مقدس می شود.

 

حجت الاسلام شرف خانی گفت: هیأت امنای فعلی آستان حضرت سلطان علی(ع) افرادی خوب اثرگذار و فعالی هستند، اما انجام حرکات جدی نیاز به گذشت زمان دارد تا بتوان فعالیت های عمرانی، فرهنگی و قرآنی مناسبی را انجام داد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که کارهای زیرساختی مناسبی در این مدت از سوی هیأت امنای این امامزاده صورت گرفته است، تأکید کرد: با همراهی بیشتر مسؤولان منطقه و ادامه فعالیت های هیأت امنا و کمک مسؤولان اوقاف، می توان فعالیت هایی در خور شأن این امامزاده واجب التعظیم انجام داد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات