۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۵۲۲۱۷
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد؛

برگزاری طرح ملی آرامش بهاری از 28 اسفند تا 14 فروردین در امامزادگان

خبرگزاری رسا ـ معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در سال جاری از 28 اسفند تا 14 فروردین در دو هزار و 326 امامزاده طرح ملی آرامش بهاری برگزار و در 1665 امامزاده و بقعه مراسم ویژه خواهیم داشت.
حجت الاسلام احمد شرف خاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح ملی آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی که در سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: طرح ملی آرامش با هدف تقویت باورهای دینی و مذهبی و تبدیل کردن امامزادگان به قطب فرهنگی برگزار می‌شود که در این راستا تمام همکاران آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

 

وی افزود: در سال جاری از 28 اسفند تا 14 فروردین در دو هزار و 326 امامزاده طرح ملی آرامش بهاری برگزار و در 1665 امامزاده و بقعه مراسم ویژه خواهیم داشت.

 

معاون فرهنگی امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به برنامه سال‌های گذشته عنوان کرد: در راستای معنوی شدن تعطیلات عید نوروز در جوار امامزادگان برنامه‌های متنوعی چون زیارت حضرت زهرا(س)، گروه‌های سرود، سخنرانی، تشریح دعا، اعمال لحظه تحویل سال با حضور مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) و خانواده شهدا برگزار و قبور شهدا واقع در امامزادگان گل‌باران خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به این‌که در برخی امامزادگان برنامه‌ها از صدا و سیما پخش زنده خواهد شد، گفت: در 800 امامزاده خیمه‌های معرفت با حضور روحانیت در راستای تبلیغ و ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تشکیل خواهد شد که افزون بر مسائل دینی و عقیدتی خدماتی چون مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، و تبلیغ چند رسانه‌ای ارائه خواهند داد.

 

وی افزود: در بخش کودک مسابقات جذاب، اهدای جوایز و در کنار آن تبلیغ ایستگاه‌های همه واقف باشیم در راستای ترویج فرهنگ وقف را خواهیم داشت.

 

در سال جاری طرح ملی آرامش بهاری با حضور روحانیت کیفیت خوبی دارد

 

معاون فرهنگی امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار داشت: طرح ملی آرامش بهاری در سال جاری از نظر کمیت و کیفیت ارتقا داشته است زیرا حدود 5 هزار روحانی در آن فعالیت خواهند داشت که 2 هزار نفر از قم و 3 هزار نفر از سایر استان‌ها در امام‌زادگان مقدس در این 800 خیمه به خدمات مشاوره پرداخته و پاسخگوی مسائل شرعی مسافران و زائران نوروزی خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی در ادامه بیان داشت: در 575 امامزاده نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی را داریم و در 1550 بقعه نمایشگاه آرامش بهاری که بخشی از آن به محصولات فرهنگی گرافیکی محتوای سبک زندگی فاطمی و بیان راه‌کارهای آسیب‌های  اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد را خواهیم داشت، همچنین در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب 568 بقعه فعال خواهند بود.

 

وی افزود: در برخی اماکن سیاحتی، تفریحی و میراث فرهنگی که مسافران و گردشگران نوروزی حضور فراوان دارند با هماهنگی نهادها خیمه‌های معرفت را برپا خواهیم کرد.

 

معاون فرهنگی امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان این که در کل کشور مقداری محصولات فرهنگی را به صورت متمرکز با نگاه مخاطب‌محوری تولید شده، عنوان کرد: کتاب های داستانی، مسابقه پیام یاس نبوی با تیراژ 500 هزار جلد با 40 خطبه فدکیه، کتاب سالنامه یاس نبوی به عنوان جایزه، کتابهای رنگ‌آمیزی شده برای کودکان و کتابهایی در رابطه با حجاب، نماز و اخلاق با نگاه سبک زندگی اسلامی تولید شده که در خمیه‌های معرفت به زائران ارائه خواهد شد.

 

طرح بهاری در کل استانها و شهرستانها آماده خدمات رسانی است

 

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: در 1138 بقعه ایستگاه صلواتی جهت پذیرایی زائران برقرار است همچنین در برخی بقعه‌ها و امامزادگان اسکان موقت یا زائرسرا برای زائران فراهم شده که اسکان موقت رایگان است، در کل استانها و شهرستانها قرارگاه ستاد برگزاری طرح بهاری و نوروزی فعال و آماده خدمات رسانی هستند.

 

وی بیان داشت: در سال گذشته بیش از 30 هزار نفر از همکاران اوقاف به زائران خدمات رسانی کردند تیم‌های بازرسی از طریق ستاد مرکزی به تمام استان‌ها اعزام خواهد شد و بازرسی استان به استان را هم خواهیم داشت.

 

معاون فرهنگی امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در ادامه گفت: تلفن گویای قرارگاه مرکزی ستاد برگزاری طرح آرامش بهاری به شماره تلفن: 021648735 و شماره پیامک: 10000114 پاسخگوی زائران خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به بحث سوگواره یاس نبوی اظهار داشت: این سوگواره به مدت 6 سال برگزار می‌شود و در سال جاری روز شهادت حضرت زهرا(س) نیز در 2189 امامزاده و بقعه برگزار خواهد شد که هدف از این سوگواره ترویج فضائل و سیره حضرت زهر(س) و ترویج سبک زندگی فاطمی است.

 

روز شهادت حضرت زهرا تجمع بزرگ عزاداران و همایش یاس نبوی برگزار می‌شود

 

وی با اشاره به ترویج و تبین خطبه فدکیه حضرت زهرای اطهر(س) در این سوگواره افزود: روز شهادت خطبه خوانی فدکیه در همه امامزادگان، ساعت 9 صبح در 2189 امامزاده تجمع بزرگ عزادارن، عصر روز شهادت 2 ساعت قبل از اذان همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان برگزار می‌شود که سخنرانان با موضوعات ویژه خواهران به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

معاونت فرهنگی امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در ادامه گفت: در 930 بقعه شام غریبان با حضور سادات در امامزادگان برگزار خواهد شد، همچنین در برخی از امامزادگان اطعام عزاداران را خواهیم داشت و اقلام فرهنگی با پیام یاس نبوی به صورت نرم‌افزار نیز توزیع خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی در پایان خاطرنشان کرد: در امامزادگان بر اساس روند عزاداری مقام معظم رهبری در ایام فاطمیه 5 روز عزاداری برگزار خواهد شد که از حرکت‌های افراطی برخلاف وحدت جامعه اسلامی جلوگیری خواهد شد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات