۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۵۲۷۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

رفع تحریم ها نتیجه مذاکرات نیست/ زیر بار زورگویی های آمریکا نخواهیم رفت

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با 5+1 و با بیان این‌که رفع تحریم‌ها نتیجه مذاکرات نیست بلکه متن مذاکره است و در حین مذاکره و به محض این‌که توافق انجام شد، طرف مقابل باید همه تحریم‌ها را لغو کند، گفت: ملت ایران بدون رفع این تحریم‌ها زیر بار مذاکره نخواهد رفت.
نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه تهران در سال 94 از مردم ایران به سبب گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) در ایام نوروز و نیز از مسؤولان برای ارائه خدمات شایسته به مردم در این ایام تقدیر و تشکر کرد.
 
امام جمعه موقت تهران همچنین وفات خواهر گرامی رهبر معظم انقلاب، مادر مؤمنه رییس جمهور و نیز همسر گرانقدر آیت‌الله جنتی را تسلیت گفت و برای آن درگذشتگان از پیشگاه الهی مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل از خداوند مسألت کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز فروردین‌ماه در حرم مطهر رضوی به ویژه نکات ارزشمند ایشان درباره شعار امسال که با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، اظهار داشت: تا مردم به مجریان و مسؤولان اعتماد کامل نداشته باشند، دولت مانند دولت‌های کشورهای دیگر تکیه‌گاه و دلگرمی در داخل کشور نخواهد داشت.
 
دولت توان رفع مشکل ندارد وعده خلاف ندهد
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: دولتی موفق است که از متن مردم باشد و وقتی هم دولت شد از مردم به ویژه مستضعفان فاصله نگیرد، از پابرهنه‌ها بی‌خبر نماند، نسبت به گرانی‌ها و مشقت‌هایی که قشر ضعیف جامعه به آن مبتلا هستند حساسیت بیشتری داشته و طبیب دوار و دردشناس باشد و در حد امکان مشکلات را رفع کند و آنجا که توان رفع مشکل ندارد، وعده خلاف ندهد.
 
وی تأکید کرد: رمز موفقیت یک دولت آن است که در دل مردم جا داشته باشد و رمز موفقیت مردم هم به این است که دولتی صادق، امین، کارآمد، واقع‌بین و در رأس همه اینها متدین امور را به عهده بگیرد، آن چیزی که مملکت ما را نگه داشت قداست انقلاب و قداست رهبری بود و اگر دولت و قوه مقننه قداست خود را از دست دهد ناکارآمد است.
 
استاد اخلاق حوزه با بیان این‌که مردم را دین و اعتقادات نگه داشته است، گفت: در دوره‌ای که بدحجابی آمد و روی نماز، روزه، حجاب و حیا تأکید نشد و به مقدسات مردم حساسیت نشان ندادند نتیجه بدی داشت، باید بدانیم که این مملکت در سنگر دیانت و کشتی اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) محفوظ است و دولت وقتی اسلامی است که به دیانت مردم اهمیت دهد.
 
تضعیف نظام و ارتباط با دشمنان بزرگ‌ترین منکر است
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه بر توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و افزود: حفاظت از نظام اسلامی در رأس همه معروف‌ها است چراکه با خون شهدا آبیاری شده و این دستاورد را در رأس همه امور باید دید و همه مسؤولان و مردم باید دست در دست هم داده و از آن حفاظت کنند.
 
وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین منکر تضعیف نظام، ارتباط با و تقویت دشمنان نظام است، به مذاکرات هسته‌ای کشور با 1+5 که به مراحل حساس خود رسیده است، اشاره کرد و گفت: کار شیطان دشمنی با بنی آدم است و آمریکا همان شیطان بزرگ است که خواست توپ را به زمین ایران بیندازد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید برخی تفکر‌ها سبب آن شده است.
 
ملت ایران زیر باز زورگویی‌های آمریکا نمی‌رود
خطیب نماز جمعه تهران افزود: مقام معظم رهبری با اصل مذاکرات موافق بودند و بر آن تأکید داشتند، اما آن که ملت ایران و تیم مذاکره کننده و در رأس همه هدایت رهبری است آن است که ملت ایران زیر باز زورگویی‌های آمریکا نخواهد رفت.
 
وی با بیان این‌که مقابله با زورگویی، توجه به اخلاق سیاسی و قوانین حق برخورداری از انرژی هسته‌ای و رفع همه تحریم‌ها، از خط قرمزهای نظام به شمار می‌رود که اگر اینها بخواهند این حق مسلم ما را بر خلاف قانون مطرح کنند، مقاومت می‌کنیم، تصریح کرد: رفع تحریم‌ها نتیجه مذاکرات نیست، بلکه متن مذاکره است و در حین مذاکره به محض این‌که توافق انجام شد، طرف مقابل باید همه تحریم‌ها را لغو کند و بدون این تحریم‌ها ملت زیر بار مذاکره نخواهد رفت.
 
حجت‌الاسلام والمسلین صدیقی همچنین تجاوز غیرقانونی و غیرانسانی و ائتلاف دروغین  علیه مردم یمن را محکوم کرد و به شهادت رسیدن تعدادی از مردم در حمله جنگنده‌های عربستانی به این کشور را تسلیت گفت.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم یمن برای رسیدن به حق رأی و برپایی انتخابات مسالمت‌آمیز انقلاب کردند و با تشکیل کمیته‌هایی در این مدت نشان دادند که بصیرت و تجربه لازم را دارند و می‌توانند کشور خود را اداره کنند، اما یک ائتلاف مصنوعی که در پس آن آمریکا و اسرائیل است، با این ملت به مقابله پرداخته‌اند./920/پ201/ج
ارسال نظرات