۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۵۳۵۲۸
آیت‌الله ایمانی:

نام‌گذاری امسال از سوی رهبری بر اساس شرایط جهانی و منطقه‌ای بود

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه با توجه به شرایط نظام، منطقه و جهان لازم بود که رهبر انقلاب چنین نامی را برای سال جاری انتخاب کنند، بر لزوم تبلور این نامگذاری در برخورد پلیس با مردم تأکید کرد.
آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس ظهر امروز در دیدار با فرمانده انتظامی این استان با تبریک فرارسیدن سال جدید و ولادت حضرت زهرا(س) گفت: معمولاً وضعیت نیروی انتظامی آن‌چنان است که قبل از مردم،‌ همراه و بعد از آنان نیز حضور دارد و در تمام ایام عزا و عید در حال کار و تلاش است که این‌ها نشان دهنده آثار و برکات نیروی انتظامی در جامعه اسلامی ما است.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری افزود: امسال که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی نامگذاری کردند این همدلی و همزبانی در بعضی از نهادها و ارگان‌ها باید جلوه بیشتر و بهتری داشته باشد و که یکی از آن مجموعه‌ها نیروی انتظامی است به دلیل اینکه برخورد مستقیم با آحاد و اقشار و گروه‌های مختلف دارد.

 

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط نظام، منطقه و جهان لازم بود که رهبر انقلاب چنین نامی را برای سال جاری انتخاب کنند، افزود:‌ انتظار این است که امسال بهتر از سال گذشته عمل شود.

 

وی اظهار کرد: برخی از ادارات هستند که اصلاً با ارباب رجوع تماس ندارند و برخی دیگر با گروه خاصی تماس دارند اما نیروی انتظامی مجموعه‌ای است که با تمام طیف‌های جامعه سروکار دارد و در همه مناسبت‌ها هم حضور دارد و این چیزی است که می‌توانیم ادعا کنیم و بگوییم نیروی انتظامی و نحوه برخورد مردم با این نیرو حکم یک پیشانی برای نظام جمهوری اسلامی دارد.

 

امام‌جمعه شیراز نیروی انتظامی را تابلوی بلندی برای معرفی نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد: این تابلوی بلند همیشه تصویرهای بسیار زیبا، جالب و ارزشمند در آن منعکس باشد و بحمد الهی تا به امروز بسیار تلاش کردند که نیروی لنتظامی رشد و بالندگی لازم را پیدا کند.

 

وی با تأکید بر اینکه وضعیت نیروی انتظامی امروزه با 50 سال قبل اصلاً قابل قیاس نیست و در همه ابعاد رشد و بالندگی داشته است، گفت: نیروی انتظامی موجود ما فرزند انقلاب است و در دامن آن به وجود آمده، تربیت شده و رشد پیدا کرده است.

 

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: در برخی از ادارات آن چیزی که وجود دارد از گذشته تاریخ برای ما به ارث رسیده است اما نیروی انتظامی مجموعه‌ای است که حاصل نظام و انقلاب اسلامی است و طبعاً به عنوان یک نهاد انقلابی به نیروی انتظامی نگاه می‌شود که یک نگاه مرتبط با انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است.

 

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان در سال گذشته و برخورد آن‌ها با اشرار گفت: بحمد الهی نیروی انتظامی فارس در سال گذشته در مسائلی که رخ داد به موقع و سریع اقدام کرد و نتیجه اقدامات آنان نیز همین آرامشی است که در سطح استان حاکم است.

 

وی با یادآوری اینکه آمار جرائم خشن در استان فارس بسیار پایین آمده و از وضعیت گذشته خارج شده است، گفت: اگر افرادی که از این مسائل خبر دارند، تشکر و تقدیر از نیروی انتظامی نکنند، بی انصافی کرده‌اند.

 

آیت‌الله ایمانی همچنین به ایام نوروز در استان فارس اشاره کرد و گفت: طی گزارش‌هایی که از زائران و میهمانان نوروزی به دست آمد رضایت در میان آنان ملموس بود؛ با اینکه استان فارس یکی از استان‌های پرتردد کشور است یعنی جایی است که مورد توجه اقشار مختلف است هم گروه‌های متدین و مؤمن به خاطر حرم‌های مطهری که در این استان است، می‌آیند و هم گروه‌هایی که به آثار ملی و باستانی علاقه‌مندند و به خاطر سوابقی که در فارس وجود دارد و هم طبیعت زیبایی که در استان فارس است و اقلیم‌های متنوعی که در فارس شاهد هستیم، این است که گروه‌های مختلف گردشگر اعم از داخلی و خارجی در سطح فارس فراوان رفت و آمد می‌کنند.

 

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه همه این‌ها مسائل خاص خود را دارد و مدیریت و حفظ و امنیت آن‌ها لازم است که حفظ شود، گفت:  امسال نیز انتظار است که تبلور عینی سخنان مقام معظم رهبری و شعار زیبای رهبر معظم انقلاب در برخورد پلیس با مردم شاهد باشیم و ببینیم که چگونه با محبت، صمیمت، ‌دوستی و با حرکت از عمق دل و درون برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند البته ما مطمئن هستیم که برخوردهای پلیس ما در استان فارس در شأن پلیس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی همچنین، از تلاش نیروی انتظامی در ارتقای کیفیت 100 کلانتری استان فارس تقدیر کرد و گفت: تمام این‌ها خدماتی است که به عنوان زیرساخت کارهای آینده مطرح است  و امیدواریم خیرات و برکات آن شامل حال جامعه شود.

 

وی سال 94 را سال پرکاری برای دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشور قلمداد کرد و گفت: برگزاری دو انتخابات مهم کار ساده‌ای نیست و بسیار سنگین است آن هم در استان پهناور فارس این مسأله به خوبی قابل توجه است.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس به سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان فارس اشاره کرد و گفت: حضور رییس جمهور و هیأت دولت در فارس و مسائلی که نیروی انتظامی عهد‌ه‌دار آن است بسیار مهم و پیچیده است./919/پ202/ش

ارسال نظرات