۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۵۳۶۱۶
دبیرستاد جشن میلاد کوثر در استان سمنان:

گسترش فرهنگ و سیره فاطمی هدف اصلی ویژه برنامه‌های میلاد حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد برگزاری جشن میلاد کوثر استان سمنان گفت: گسترش فرهنگ و سیره فاطمی و معرفی بیش از پیش ابعاد متعالی شخصیت آن حضرت، هدف اصلی بیش از 50 ویژه برنامه‌ میلاد حضرت زهرا(س) در استان سمنان است.
مسئول بسيج جامعه زنان استان سمنان حضرت فاطمه س

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، زهره درزی حرفه، دبیر ستاد جشن میلاد کوثر در استان سمنان و رییس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات که در ساختمان کوثر این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و هفته زن اظهار داشت: حضرت زهرا(س) شخصیتی بزرگوار است که امام زمان(عج) در دست نوشته خویش آورده اند: «لی فاطمه اسوه حسنه»؛ بنابراین بر بشریت به ویژه بر بانوان ایرانی واجب است که ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خویش قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه الگوهای جامع و کامل از هر حیث همچون ائمه اطهار(ع) شایسته سرمشق قرار گرفتن هستند، افزود: حضرت زهرا(س) الگوی سروری و عبودیت برای بانوان و جامعه بشری است و در حقیقت اسوه‌پذیری از فاطمه (س) همان اسوه‌پذیری از رسول خدا(ص) است.

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان در ادامه به بیان مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن میلاد کوثر پرداخت و افزود: گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان، انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب اسلامی، هدایت افکار در جهت آرمان‌های اسلام، انقلاب و تحکیم مبانی اعتقادی زن و افزایش بصیرت سیاسی بانوان با محوریت جایگاه و مسؤولیت زن در اسلام و تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) از مهم ترین اهداف و مقاصد برگزاری جشن میلاد کوثر و گرامیداشت هفته زن است.

 

درزی حرفه با بیان اینکه بیش از 50 عنوان برنامه شاخص ویژه هفته زن در سراسر استان اجرا می‏شود، گفت: 10 جشن متمرکز در سطح استان در مراکز شهرها ویژه بانوان برگزار می‏شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشن میلاد کوثر به صورت همزمان بیستم فروردین ماه در شهرستان‏های شاهرود، سمنان، دامغان، سرخه و آرادان و در شهرستان‏های گرمسار، کالپوش، میامی بیست و سوم فروردین ماه برگزار می‌شود.

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان با بیان اینکه 316 هزار نفر از جمعیت مخاطب استان را بانوان تشکیل می‏دهند که از این تعداد 286 هزار نفر جامعه هدف (9 تا 60 ساله) بسیجیان هستند، گفت: 90 هزار نفر از بانوان جامعه هدف بسیجی هستند.

 

درزی حرفه افزود: 13 هزار نفر از بانوان استان در جشن‌های متمرکز و 36 هزار و 300 نفر از بانوان نیز در برنامه‏های غیرمتمرکز حضور خواهند داشت.

 

وی دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از بانوان نخبه استان سمنان، برگزاری نمایشگاه‏های توانمندی‏های بانوان سمنانی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی بانوان، برگزاری نشست‏های بصیرتی و معرفتی، گردهمایی با عنوان «زن و خانواده»، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، کوهپیمایی و پیاده‌روی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتابخوانی را از جمله مهم ترین برنامه‏های شاخص هفته زن در استان عنوان کرد.

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان دیدار با ائمه جماعات، اردوهای تفریحی، فراخوان مقاله با موضوع «تأثیر رسانه بر خانواده»، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و سرکشی از بانوان سالمند و برپایی ایستگاه سلامت را از دیگر برنامه‌های ویژه هفته زن برشمرد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات