۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۵۳۷۱۵
نماینده خبرگان رهبری:

کاهش بودجه فرهنگی، افزایش بودجه زندان‌ها را به دنبال دارد/ صداوسیما از هنرمندان انقلابی بیشتر استفاده کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری در مراسم معارفه مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: اگر بودجه فرهنگی کاسته شود، مجبور به افزایش بودجه زندان ها و دادگستری ها خواهیم شد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات جام جم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ارکان اقتدار ملی، وسائل ارتباط جمعی است و اصولا هر کشوری که از این وسائل بیشتر برخوردار باشد، قطعا آثار ارزشمندی برای آن کشور مترتب خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال جاری که از سوی رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: رهبانیت در اسلام ممنوع است، مردم باید در همه صحنه ها حضور داشته و نسبت به همدیگر انس و الفت داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که آموزه‌های دین مبین اسلام با گوشه‌نشینی و بی تفاوتی نسبت به اجتماع و مردم منافات دارد، خاطرنشان کرد: وسایل ارتباط جمعی در هر جامعه ای بسیار مؤثر است، خصوصا در عصر حاضر پیشرفت های گسترده ای در این زمینه صورت گرفته تا جایی که عصر حاصر را عصر ارتباطات نام‌گذاری شده است.

 

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر اهمیت صدا و سیما در کشور و ضمن بیان فرمایشی از امام راحل(ره) مبنی بر اینکه تلویزیون دانشگاه عمومی است، اضافه کرد: محتوای برنامه های صدا و سیما باید صبغه اسلامی و فرهنگی داشته باشد و همه محتویات آن در چارچوب و محوریت اسلام و مصالح کشور باشد و ما خداوند متعال را شاکریم که صدا و سیمای ما اینگونه است.

 

وی افزود: در رژیم ستم شاهی پهلوی، تلویزیون مدام در حال پخش و پمپاژ برنامه های مبتذل و مستهجن بود، اما به لطف الهی و به برکت انقلاب اسلامی امروزه رسانه ملی در خدمت اسلام بوده و برنامه های مختلف فرهنگی در حال پخش می باشد اما این کافی نبوده و باید هم به لحاظ محتوایی و هم در زمینه ارائه محتوای فرهنگی در قالب های متنوع و جذاب تلاش کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دولت باید صدا و سیما و رسانه های جمعی را تقویت کند، چراکه اگر از بودجه فرهنگی بکاهد مجبور خواهند شد تا بودجه زندان ها و دادگستری ها را افزایش دهد، گفت: دولت به مباحث فرهنگی رسیدگی بیشتری کند، چرا که به صلاح اجتماعی و فردی آحاد ملت است.

 

وی تصریح کرد: تقویت استقلال کشور، جزء وظایف صدا و سیما و رسانه های جمعی است و افکار قومیت گرایی که در بعضی جا ها به چشم می خورد باید برچیده شود، مثلا به عنوان مثال در برنامه های صدا و سیما بعضا دیده می شود که افراد پایین دستی و مستخدمین فیلم ها و سریال ها جزء آذری زبان ها هستند و این بازتاب خوبی نداشته و مناسب شان رسانه ملی نیست.

 

آیت الله شبستری با اشاره به نقش خطیر رسانه‌ ملی در فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی یادآور شد: ساده زیستی و صرفه جویی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و رسانه ملی در تبلیغ و فرهنگ سازی در این زمینه نقش ویژه ای دارد.

 

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی، افزود: شهید آوینی هم صاحب قلم بسیار شیوا و متعهد بود و هم اینکه خود ایشان بسیار ارزشی و انقلابی بود به طوری که مقام معظم رهبری لقب سید شهدای اهل قلم را به ایشان دادند.

 

آیت الله شبستری بیان کرد: شهید آوینی در حوزه های مختلف هنری، تبیین و نقد غرب زدگی و تبیین دشمنی های آمریکا و سایر مسائل فرهنگی، هنری بسیار فعال بود و یکی از شاخصه های اصلی وی ذوب در ولایت و رهبری بودن بود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در صدا و سیما از هنرمندان انقلابی بیش از پیش استفاده شود، چراکه در شرایط ویژه فرهنگی قرار گرفته ایم و در جنگ فرهنگ و رسانه، رسانه ملی با قدرت باید در برابر تهاجمات فرهنگی گسترده  و مبتذل ایستادگی کند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات