۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۵۴۱۰۵
خطیب جمعه نجف آباد:

جهان تشنه کسب معارف فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی معرفت و درک مقام شخصیتی حضرت زهرا را همانند درک شب قدر بیان داشت و گفت: اگر بخواهیم به جامعه ای سالم که بنیان اصلی آن داشتن زنانی پاکدامن است، برسیم باید معارف فاطمی و سیره و روش آن حضرت در زندگی ما نهادینه شود.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد با تهنیت و تبریک سالروز ولادت فاطمه زهرا(س)، در بیان عظمت و شخصیت آن حضرت گفت: زهرا مظهر جمال خدا، گل سرسبد عالم آفرینش و تبلور عظمت و بزرگی مادر و همسر است.

وی با بیان این که زن محور امور تربیتی خانواده است، افزود: اگر جامعه زنان پاکدامن نداشته باشد، به سرمنزل مقصود که همان نشاط و شادابی در فضای جامعه و خانواده است، نخواهد رسید و این مادران هستند که رسالت و مسؤولیتی بالاتر از تربیت فرزندان و همسرداری در عالم مثل آن وجود ندارد.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این حدیث حضرت علی که سرور و شادابی یک جامعه تنها در گرو نرمی و عطوفت است و با تندی و خشونت ممکن نیست، بیان کرد: مهر، عاطفه، محبت و نرمخویی سرمایه یک مادر و یک همسر است که می تواند با آن یک جامعه را به سعادت برساند چنان که در شخصیت حضرت زهرا که خداوند درک مقام آن حضرت را در ردیف لیله القدر قرار داده است که هر کس مقام فاطمه را بشناسد، مقام قدر را درک کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: ابعاد شخصیتی حضرت زهرا به خصوص دفاع از ولایت، تربیت شاگردان، پاسخ به مسائل شرعی در کنار بعد مادری و همسری آن حضرت الگویی بی مانند برای تمام زنان است که اگر دارای مسؤولیت های اجتماعی هستید، نباید از وظایف همسری و مادری خود کم بگذارید و امروز جامعه تشنه کسب این معارف است و اگر نتوانیم از این جویبار معرفت و زلال کوثر بنوشیم در قیامت باید جوابگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون بحث مذاکرات هسته ای نیز گفت: روح مطلب درباره مذاکرات هسته ای را رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بیان کرده و تکلیف را مشخص کردند که دشمن در هر موقعیتی دشمن است و هیچ گاه نباید به عهد و پیمان کفار و ظالمان دل خوش کرد ولی اگر با آنها عهدی بستید تا زمانی که آنان عهد را نشکسته اند، آن را نشکنید.

وی در ادامه بیان داشت: در بحث مذاکرات هسته ای مرزها و خطوط قرمز کاملاً مشخص است که نباید حتی ذره ای از عظمت و عزت این ملت و دستاوردهای هسته ای کوتاه بیاییم و تحریم های ناجوانمردانه و ظالمانه باید یکجا برداشته شود و در این مدت 4 ماه باید تمام مسائل به صورت دقیق بررسی شده و برای مردم به طور شفاف مشخص شود.

حجت الاسلام حسناتی خاطر نشان کرد: هدف دشمن از این مذاکرات ایجاد تفرقه بین دولت، مردم، و دیگر نهادها بود اما شاهد بودیم که با تدبیر رهبر معظم انقلاب و دقت و شجاعت دولتمردان، 6 قدرت بزرگ دنیا در برابر ایران سر تسلیم فرود آوردند.

وی با اشاره به قسمتی دیگر از سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: مذاکراه با آمریکا فقط و تنها بر سر مسائل هسته ای است و ایران در هیچ یک از موارد دیگر با آمریکا مذاکره ای ندارد و آنها هستند که در مسائل هسته ای و این مذاکرات به ما محتاج هستند.

امام جمعه نجف آباد درباره تجاوز جنایتکارانه عربستان به خاک کشور یمن نیز افزود: عربستان با این اقدام خود نشان داد که چگونه تحت سلطه کشورهای ابرقدرت و مزدور جهان قرار گرفته است و چگونه تحت حمایت اسرائیل دست به فرزندکشی و شهید و مجروح کردن هزاران بی گناه زده است.

وی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور ترکیه و دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: با این که شاهد بودیم گروهی مسلح از این کشور برای کمک به داعش اعزام شدند، ولی همین سخن رییس جمهورشان که گفت داعش بی دین هستند، نقطه امیدی است تا رییس جمهور این کشور آتش های افروخته شده به نفع اسرائیل را خاموش کند.   

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز ولادت امام خمینی افزود: خداوند در این روز عنایتی به این عصر و زمان کرد و یک انسان مجاهد دین و قرآن را که آثار، برکات، علم، درایت و تمام زیبایی های زندگی اش جهان را فرا گرفته است که مهمترین ویژگی امام توجه به اسلام راستین در تمام زمینه ها بود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد مسکن نیز گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه که به عنوان مشکل اصلی جوانان نیز در آمده است، خانه است و برای از میان بردن این مشکل، خیرین، واقفین باید به کمک دولت بیایند و هم چنین شهادت سردار صیاد شیرازی که با وجود داشتن بالاترین مقام نظامی دارای بالاترین مقام عرفانی و اسلامی نیز بود، از دیگر مناسبت های این هفته است. /1306/پ202/ب

ارسال نظرات