حضرت زهرا سیمای باورها و ارزشهای الهی است
حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: دختر پیامبر اسلام از نظر باورها و ارزش ها در قله بسیار رفیعی قرار دارند به گونه ای که رسول اکرم(ص) دخترشان را سیده نساء عالمین معرفی کردند.
وی افزود: این باورها و ارزش ها در زندگی حضرت زهرا(س) متبلور بود، ایشان آنچه را که باور داشتند و آنچه را که ارزش می دانستند که همان باورها و ارزش های الهی به شمار می رود، در زندگی حضرت زهرا(س) تجلی پیدا می کرد؛ از همین رو حضرت به گونه ای نبودند که به مسأله ای باور داشته و چیزی را ارزش بداند اما در مقام عمل با آن بیگانه باشد.
مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که حضرت زهرا(س) سیمای باورها و ارزش های الهی است، اظهار داشت: باید حضرت زهرا(س) را الگوی جامعه سبک زندگی اسلامی دانست.
وی با اشاره به این که اسوه بودن حضرت زهرا(س) باید در تمام زندگی رعایت شود، ادامه داد: در طول تاریخ نمونه ای همانند حضرت زهرا(س) یافت نمی شود حتی زنان پیامبر که جایگاه رفیعی در اندیشه دینی دارند نمی توانند به مقام والای دختر پیامبر برسند.
حجت الاسلام صادقی مقدم ابراز داشت: زمانی که یک فرد نابینا وارد خانه حضرت زهرا(س) می شود ایشان حجاب خود را رعایت کردند، رسول اکرم(ص) از دخترشان پرسیدند که چرا حجاب کردی که فرد نابینا است، دختر پیامبر در جواب گفت ای شخص نابینا است من که بینا هستم؛ فلسفه این کار حضرت به دلیل جلوگیری از استشمام بوی زنان نامحرم برای مردان بیگانه است.
وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) زنان و دختران را به حجاب دعوت می کند؛ یکی دیگر از جنبه های الگویی حضرت حضور موفق در عرصه مهم تربیت فرزندان است، نگاه حضرت زهرا(س) به فرزند داری و به همسر داری باید سرلوحه زندگی بانوان مسلمان باشد.
مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که باید از توطئه ابزاری شدن زنان جلوگیری کرد، گفت: مهمترین کاری که باید صورت گیرد تبیین جایگاه و منزلت زنان برای آنان است، زنان باید با جایگاه نظری و معرفتی خود در قرآن آشنا شوند، اگر جایگاه زنان به درستی تبیین شود به یقین بانوان مسلمان دستاویز توطئه های دشمن همانند نگاه ابزاری قرار نمی گیرند./1323/ت302/ی