۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۵۵۷۱۴
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

تجاوز به یمن عملیات انتحاری آل سعود برای نجات خود از نابودی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به تلاش ناکام آل سعود برای حاکم کردن دولت های همسو با خود در منطقه، گفت: تحولات یمن نیز که در واقع حیات خلوت سعودی ها به شمار می رفت، باعث شد سعودی به شدت احساس خطر کند و برای جلوگیری از تکرار شکست های پیشین، دست به عملیات انتحاری در یمن بزند.
حجت الاسلام نصيرايي

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در تحلیل اوضاع یمن و حمله عربستان به این کشور، گفت: یکی از آرزوهای همیشگی استکبارجهانی و صهیونیزم، این بوده است که سرمایه ها و انرژی جهان اسلام به جای ستیز با ظلم و کفر، صرف تقابل درونی مسلمانان با یکدیگر شود.

 

وی افزود: در همین راستا با ایجاد فرقه های ضاله همچون وهابیت و داعش، روز به روز به اختلافات شیعه و اهل سنت دامن می زنند و تلاش می کنند ایران اسلامی را که امروز پرچمدار استکبارستیزی است به بهانه های مختلف مقابل جهان اسلام قرار دهند.

 

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: از سوی دیگر، با مسائلی که در لبنان، سوریه و عراق اتفاق افتاد، اسرائیل به شدت از تنگ تر شدن حلقه محاصره خود توسط جریان مقاومت( که موتور محرکه آن ایران است)، احساس خطر کرده و به منظور بازسازی توان خود، دائما در پی راهکاری برای معطوف کردن انرژی و توجه ایران به نقاط دیگری جز خط مقاومت است.

 

تجاوز به یمن تأمین کننده منافع استکبار و صهیونیست ها است

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: حمله عربستان به یمن یکی از این راهکارها محسوب می شود چرا که هم بستر تقابل شیعه و اهل سنت را تقویت و هم توجه ایران را به لحاظ حامی مظلوم بودن، به یمن معطوف و به خیال آن ها اسرائیل را در یک حاشیه امن قرار می دهد.

 

وی افزود: تجاوز عربستان به یمن، فارغ از این که با چه نیتی انجام شده است، تأمین کننده منافع استکبار و صهیونیست ها است و آن ها بیشترین بهره را از این حرکت می برند.

 

تجاوز به یمن عملیات انتحاری آل سعود برای نجات خود از نابودی است

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، سعودی همواره در منطقه اهدافی آشکار و غیرآشکار از جمله تضعیف حزب الله و حاکم کردن دولت های همسو با خود را دنبال می کرده است که تاکنون عملا در هر سه کشور با شکست مواجه شده و تحولات یمن نیز که در واقع حیات خلوت سعودی ها به شمار می رفت، باعث شد سعودی به شدت احساس خطر کند و برای جلوگیری از تکرار شکست های پیشین، مانند فردی که در حال غرق شدن به هر دستاویزی چنگ می اندازد، برای نجات خود دست به عملیات انتحاری در یمن بزند.

 

شورای امنیت و مجامع بین المللی؛ بازیچه ای در دست اقلیت زیاده خواه و خونخوار جهان

حجت الاسلام نصیرایی خاطرنشان کرد: غرب همیشه از حقوق بشر به عنوان مستمسک خود استفاده و هر جا منافعش اقتضا کرده است، مدافع دموکراسی و حاکمیت اکثریت بوده اما هر جا منافعش در خطر بوده و کوچکترین اعتنایی به مسلّم ترین حقوق انسانی نداشته و ندارد.

 

وی با طرح این سؤال از مجامع بین المللی که عربستان با چه حقی برای بازگرداندن رییس جمهور یمن به این کشور تجاوز می کند؟، افزود: این که شورای امنیت و مجامع حقوق بین الملل در برابر جنایات و تجاوز عربستان به یمن سکوت کرده اند نشان می دهد این نهادها، بازیچه ای بیش در دست اقلیت زیاده خواه و خونخوار جهان نیستند.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: پیام این سکوت تبعیض آمیز که البته بی سابقه هم نیست، این است که آن ها جز به منافع مستکبران نمی اندیشند؛ دولت ها و ملت ها بدانند قوانین بین المللی نمی تواند منافع آن ها را تأمین کند چرا که این قوانین هر زمان هر کشوری را که مستکبران اراده کنند، با خاک یکسان و استثمار می کند.

 

نظم کنونی حاکم بر جهان، تأمین کننده منافع مستکبران است

حجت الاسلام نصیرایی با تأکید بر این که نظم کنونی که اجبارا بر جهان حاکم شده است، پاسخگوی منافع ملت ها نیست و باید در آن تجدیدنظر شود، افزود: منشأ مشکلات منطقه، حکام مرتجع، خودکامه و وابسته غرب هستند و ملت ها اگر می خواهند مستقل باشند و خود برای خود تصمیم بگیرند، نباید در برابر ظلم و ستم سکوت کنند.

 

وی یادآور شد: راهکار بحران یمن به فرموده رهبر معظم انقلاب این است که تصمیم گیری برای این کشور به خود یمنی ها واگذار شود در غیر این صورت، جنگ حاضر، جز تخریب زیرساخت ها و ریختن خون غیرنظامیان و عقب ماندگی چندصدساله این کشور حاصلی نخواهد داشت./930/ت302/ب5

 

ارسال نظرات