۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۵۵۷۸۳
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

وظیفه رسانه ها در جلوگیری از یأس و نا امیدی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که رسانه‌ها باید از فضای یاس و ناامیدی در جامعه جلوگیری کنند گفت: رسانه‌هایی که امید را از جامعه دور می‌کنند بدانند به وظیفه خود عمل نکرده اند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در جلسه اخلاق در رسانه با بیان این که در دنیای معاصر حضور گسترده رسانه های جمعی و جهت دهی آنان نقش فعالی دارد گفت: اطلاع رسانی حرفه انبیای الهی بوده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اثر گذاری رسانه در جامعه ابراز داشت: رسانه از اثر گذارترین وسایلی است که در جامعه نهادینه شده و این رسالت باید به گونه‌ای در ما نهادینه شود که رو به اصلاح جامعه پیش برود و قلم و دیدگاه خود با دلسوزی و لطاقت بیشتر به حرکت دربیآورند.

 

مدیر حوزه های علمیه با بیان این‌که رسالت رسانه رسالت پیامبری است خاطرنشان کرد: هر پیامبر به همراه کتاب‌های آسمانی رسانه‌ای بودند که میان آن‌ها قرآن کریم نقس ویژه در اطلاع رسانی و هدایت‌گری ویژه‌ای را داشت.

 

وی با اشاره به نقش منبر به عنوان یک رسانه تصریح کرد: منبر یک رسانه‌ای است که آگاهی ویژه‌ای را به امت اسلامی و مبلغی که در جایگاه منبر قرار می‌گیرد باید به مکارم اخلاق خود را زینت دهد.

 

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: باید رسانه‌ها از ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه پرهیز کنند و رسانه‌هایی که امید را از جامعه دور می‌کنند بدانند به وظیفه خود عمل نخواهند کرد‌.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که رسانه‌های نظام اسلامی باید حق‌گرا و حقیقت گرا باشند، گفت: رسانه‌های متعهد باید تربیت محور باشند نه این‌که شخصیت محور عمل کنند و باید وظیفه اصلی خود را بر محور تربیت قرار دهند تا از بزرگ و کوچک کردن افراد پرهیز کرده و ملاک آن‌ها ترویج و تقویت اخلاق در جامعه باشد./978/پ203/ج

ارسال نظرات