۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۵۶۳۵۶

عوام فریبی نامزدهای انتخاباتی انگلستان

خبرگزاری رسا ـ سوء استفاده نامزدهای انتخاباتی انگلستان از موضوع اسلام هراسی، خشم مسلمانان این کشور را بر انگیخت.
مسلمانان اروپا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نامزدهای انتخاباتی انگلستان برای بالا بردن رای خود در انتخابات آتی، از نام اسلام و مسلمانان سوء استفاده می کنند.
 
با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی انگلستان، نامزدهای انتخاباتی در شعار های انتخاباتی خود با وعده و وعید هایی درباره جامعه مسلمانان و مبارزه با اسلام هراسی، در پی جمع آوری رای هستند.
 
مصطفی ابو سالم، مدیر مسجد مرکزی برایتون گفت: سیاست مداران با عوام فریبی، استفاده از نام اسلام، مسلمانان و البته بحث مهاجرت، به دنبال جلب حمایت مردم انگلستان هستند. آن چه که مردم به دنبال آن هستند ارایه راهکار برای وحدت جامعه است و نه سوء استفاده سیاسی از موضوعات مورد نیاز مردم. نباید از مسلمانان به عنوان پلی برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده شود. نامزدها باید برای مشکلات جامعه راهکار ارایه دهند. مسلمانان انگلستان خواستار برخورد مساوی و عادلانه مسوولین با آن ها هستند.
 
در این دوره انتخابات انگلستان، نامزد های انتخاباتی شعارهای زیادی درباره مسایل مختلف سر می دهند؛ از جمله این شعار ها می توان به وعده های اقتصادی، آموزش و پروش و حل مشکل بهداشت و درمان اشاره کرد. در عین حال مبحث مهاجرت به یکی از مهمترین موضوعات در بحث های انتخاباتی تبدیل شده است.
 
با وجود آن که مسلمانان خواستار عدم استفاده از نام اسلام در شعار های انتخاباتی شده اند، نامزدها به این گونه شعار ها ادامه می دهند. سعید زکی الحکیم دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه لندن در این رابطه گفت: نامزد های انتخابات بسته به حزب متبوع خود یا از مسلمانان به عنوان موضوعات خیریه یاد می کنند و یا در مقابل آن ها را به سیبل تیراندازی تبدیل می کنند.
 
وی در ادامه افزود نقش بازی کردن نمایندگان در بحث های اقتصادی مشهود است. نامزد ها از اسلام به عنوان بلیط پیروزی استفاده می کنند.انگلستان با مشکل جدی اسلام هراسی مواجه است. وعده های پوچ و سخنرانی های شعاری نامزدها نیز فقط تا تاریخ انتخابات ادامه دارد و بعد از آن پایان می یابد.
 
هنری اسمیث نماینده پارلمان انگلستان گفت: دو قطبی سازی جامعه و قرار دادن مسلمانان در مقابل سایر اقشار در بحث های انتخاباتی برای وحدت اجتماعی و مقابله با بنیاد گرایی بسیار مضر است.
 
این نماینده محافظه کار منطقه ساسکس شرقی در ادامه افزود: مساله بر سر طرفداری یا مخالفت با مسلمانان نیست. مساله بر سر بنیان نهادن جامعه ای است که همه اقلیت ها در آن مشارکت داشته باشند و بر اساس قانون احساس امنیت کنند. جامعه ای که در آن فرصت های شغلی و ترقی، توسعه یابد و از ارزش های اجتماعی محافظت شود.
 
استفاده از مشکلات محاجرت برای عوام فریبی
 
برخی از تحلیل گران معتقدند که بحث بر سر اسلام و مهاجرت پوششی برای مسایل عمده و مهمی است که از دید عموم پنهان است.
 
آنتونی آرلینگتون پزشک ساکن لندن در این رابطه می گوید: سیاستمداران، چه از حزب کارگر و چه از احزاب محافطه کار و یا مستقل انگلستان به دنبال به دنبال راه هایی ساده و بی ارزش برای رسیدن به محبوبیت هستند و از آن جایی که هیچ کدام از آنان واقعا حرفی برای گفتن ندارند، از حقه های سیاسی استفاده می کنند. سیاست مداران طبق حیله ای قدیمی با دادن امید های واهی به مردم، امیدوارند جامعه فریب بازی رسانه ای و تبلیغاتی آن ها را بخورد.
 
وی افزود: من هنوز منتظرم که کاندیدایی دلیل بد بودن مهاجرت را توضیح دهد. طبق آمار، جمعیت مهاجر انگلستان بیشتر از هر قشر دیگری به دولت مالیات پرداخت کرده اند. چون اصولا تخفیفات مالیاتی شامل حال مهاجران نمی شود.
 
با آن که بسیاری معتقدند که انتخابات آتی انگلستان با عوام فریبی و ریاکاری زیادی به ویژه درباره اسلام همراه است، برخی از تحلیل گران عقیده دارند که از این امر می توان به شیوه ای مثبت بهره برداری کرد.
 
یکی از کارشناسان در این رابطه می گوید با این که سیاست مداران می خواهند از نام اسلام به نفع خود استفاده کنند، مسلمانان می توانند از برخی از این شعار ها و تبلیغات به نفع خود بهره برند.
 
وی در ادامه گفت: انگلستان بسیار تغییر کرده و رای مسلمانان بیش از هر دوره دیگری ارزش یافته است و سیاست مداران می دانند که انکار این واقعیت امکان پذیر نیست. آن ها برای به دست آوردن رای مسلمانان می خواهند آن ها را خشنود کنند. چیزی که تا ده سال پیش به ذهن کسی خطور نمی کرد.
 
وی افزود: مسلمانان افرادی با هوش و زیرک هستند و سیاست مداران باید در تبلیغات انتخاباتی این امر را لحاظ کنند. رای مسلمانان می تواند تغییر بزرگی در نتایج انتخابات ایجاد کند./847/ب901/ک
ارسال نظرات