۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۵۷۷۰۶
آیت الله نمازی تأکید کرد؛

ضرورت سیاست گذاری برای جذب جوانان جویای کار

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر سیاست گذاری برای جذب جوانان جویای کار، گفت: اگر برای جذب جوانان به بازار کار سیاست گذاری نشود، در آینده باید شاهد آثار سوء آن بود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اعضای کانون بازنشستگان کارگری و بسیج کارگری شهرستان کاشان با تبریک هفته کارگر به فعالان در عرصه اقتصاد کشور گفت: کار و کارگر از نگاه اسلام دارای جایگاه برتر و مقدسی است و خداوند نیز انسان های بیکار را دوست ندارد به ویژه اگر جوان بیکار باشد غضب می کند که این امر بیانگر این است که در جامعه کسی نباید بیکار باشد.

 

وی رشد و توسعه و پیشرفت جوامع بشری در جهان را مرهون کار و تلاش کارگران دانست و افزود: کار در جامه توحیدی عبادت است و در روایات نیز خداوند ثواب را به 10 بخش تقسیم کرده است که 9 بخش آن در طلب کسب روزی حلال و یک بخش آن برای روزه و نماز و عبادت و مستحبات و واجبات دین است.

 

به گفته وی، فندانسیون سلامت جامعه را خداوند بر اساس کار و تلاش کارگران بنا نهاده است، چرا که خداوند خودش هم کارگر است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: وجه اشتراک خدا با کارگر در این است که خدا، جهان و زمین، آسمان و ستارگان و هستی را خلق کرده است و هر چیزی که خلق شود از تولید است.

 

آیت الله نمازی گفت: کار جایگاه ارزشی خودش را در هر پست و مقامی که باشد دارد و به لحاظ توحیدی نیز، کار دارای جایگاه ارزشی است که باید به این جایگاه توجه ویژه ای شود.

 

تأکید آیت الله نمازی بر سیاست گذاری برای جذب جوانان جویای کار

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر سیاست گذاری برای جذب جوانان جویای کار گفت: اگر برای جذب جوانان به بازار کار سیاست گذاری نشود، در آینده باید شاهد آثار سوء آن بود.

 

آیت الله نمازی ازمسؤولان و فعالان در عرصه کار که مسؤولیت پذیرفته اند خواست تا با همکاری مسؤولان اداره کل استان برای افزایش و جذب جوانان به بازار کار تلاش کنند، چرا که مراجعه جوانان بیکار به مسؤولان فقط برای اشتغال است.

 

وی افزود: آنچه که امروز در سراسر کشور مردم را رنج می دهد و سبب آزردگی خانواده ها شده است جوانان بیکار در سطوح مختلف حتی با تحصیلات عالیه است که باید برای رفع این مشکل تدبیر و برنامه ریزی داشت.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه اظهارامیدواری کرد ضمن انجام امور محوله در شرح وظایف کاری، بتوانید از مواهب ماه رجب و راز و نیازها و ادعیه این ماه بیشترین بهره برداری را داشته باشید چرا که ماه رجب، ماه پاکسازی انسان ها است، ماه استغفار و توبه از گناهان و خطاهایی است که باید در این جبران کرد به ویژه اگر سبب شکستن دل مؤمنی شده باشد باید در ماه رجب در اعمال خود بازنگری و خطاها را جبران کنیم.

 

ثواب گره گشایی از کار بندگان خدا بالاتر از ثواب مستحبات ماه رجب است

 

آیت الله نمازی در ادامه، ثواب گره گشایی از کار خلق خدا را بالاتر از ثواب مستحبات این ماه دانست و یادآور شد: حضرت موسی از خداوند خواست که اگر به صورت یک انسان روی زمین مجسم می شد چه کاری را واجب تر می دانست، خداوند فرمود اگر به صورت انسان روی زمین مجسم می شدم، همه جا را می گشتم ببنیم کجا، کار بنده ای روی زمین مانده است، آن را انجام می دادم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از فعالان در عرصه کار و اقتصاد خواست تا از کار برای مردم و گره گشایی از کار بندگان خدا خسته نشوند چرا که یکی از نعمت های الهی، رجوع بندگان خدا برای رفع مشکلات است.

 

حسن رمضایی رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان نیز جمعیت کارگری شهرستان کاشان را 60 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از هر 6 نفر جمعیت کاشان یک نفر کارگراست که در یکهزار و 110 شرکت کوچک، متوسط و بزرگ در این شهرستان فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به این که 3 هزار و 700 نفر در سال گذشته جذب بازار کار شهرستان کاشان شدند گفت: 500 نفر از کارگران و کارفرمایان در این شهرستان برای بهره مندی از معافیت های قانونی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات