۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۵۸۰۹۸
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

والدین شهدا؛ پدران و مادران معنوی جمهوری اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: والدین شهدا؛ پدران و مادران معنوی جمهوری اسلامی محسوب می شوند بنابراین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باید تکریم این عزیزان را همواره در دستور کار خود داشته باشند.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امشب در آیین قدرشناسی از پدران آسمانی اراک اظهار داشت: شهادت افتخار بزرگ برای امت اسلام می باشد و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا بسیار مهم است.

 

 آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این که شهدای هشت سال دفاع مقدس درس آزادی، آزادگی و پایمردی، دفاع از ارزشها و حق طلبی را به مردم دنیا آموختند خاطر نشان کرد: یاد شهدا در طول تاریخ سبب تحرک و به جلو راندن انسان های بیدار بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: مقاومت مردم مظلوم بحرین، یمن، فلسطین و عراق نیز به تاسی از فداکاری وجانفشانی های شهدای جنگ تحمیلی ایران است.

 

امام جمعه اراک تصریح داشت: مسوولان فرهنگی ایران اسلامی با نشر و گسترش ارزش های والای شهدای هشت سال دفاع مقدس در جامعه باید نشان دهند این افراد چگونه از آرمان ها و ولایت فقیه دلاورمردانه و تا پای جان دفاع کردند.

 

آیت الله دری نجف آبادی  به جوانان و نوجوانان تاکید کرد: روزگاری پدران و مادران شهدا با دست خود فرزندانشان را به جبهه های جنگ حق علیه باطل فرستادند تا از کیان ایران اسلامی دفاع کنند و وظیفه امروز شما نیز ضمن تکریم از آنان، تداوم و استمرار بخشیدن راه این شهیدان سرافراز است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم حفظ و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه ها در جامعه در راستای حفظ و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت نقش و رسالت مهمی دارند.

 

امام جمعه اراک افزود: والدین شهدا؛ پدران و مادران معنوی جمهوری اسلامی محسوب می شوند بنابراین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باید تکریم این عزیزان را همواره در دستور کار خود داشته باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: شهامت و شجاعت رزمندگان ایران اسلامی اسلام در هشت سال دفاع مقدس سبب اقتدار و عظمت ایران اسلامی شد، و امروز نمایندگان جمهوری اسلامی در مقابل شش قدرت بزرگ دنیا ایستادگی کرده و از حقوق حقه ملت ایران در بخش انرژی و سایر عرصه ها، جانانه دفاع می کنند.

 


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: روحیه ایثار و فداکاری شهدا برگرفته از روحیه خانواده های ایشان است و باید این روحیه همچنان در بین مردم زنده بماند که عزت ما گسترش همین فرهنگ است.



گفتنی است، در پایان این مراسم معنوی از 42 پدر شهید تجلیل شد و همچنین استان مرکزی شش هزار و 300 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است. /842/پ202/ب4

ارسال نظرات