۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۳۹۷
امام جمعه رفسجان:

زبان تهدید و زور فلسفه مذاکرات را زیر سؤال می برد/ عزت ملت ایران باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان این که تیم مذاکره کننده نباید تنها ملاکش برداشتن تحریم ها و رسیدن به نتیجه به هر قیمت باشد، گفت: مذاکره تنها در صورتی صحیح است که در چارچوب منطقی و همراه با حفظ عزت ملت ایران باشد.
حجت الاسلام رمضاني پور

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: بعد از بیانیه مشترک لوزان و در حالی که مذاکرات ایران با کشورهای غربی جریان دارد، برخی از  مقامات آمریکایی با زبان تهدید از گزینه های روی میز و عدم لغو تحریم ها و بازرسی های گسترده و سرزده از همه مکان های کشور صحبت می کنند.

 

وی افزود: در چنین شرایط نیاز بود قاطعانه و به صورت کاملا شفاف پاسخ آنها داده شود که الحمدلله این موضع از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان اعلام شد و ایشان همچون گذشته به صورت شفاف و گویا مسائل را بیان داشتند.

 

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: زبان تهدید و زور نمی تواند به مذاکره ارزش بدهد و فلسفه وجودی آن را زیر سؤال می برد.

 

امام جمعه رفسنجان گفت: تیم مذاکره کننده باید بیانات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه قرار داده و اجازه ندهد دشمنان ملت ایران را تحقیر کنند.

 

وی افزود: بنده در نماز جمعه مکرر گفتم اگر تیم مذاکره کننده واقعیت ها را همراه با صداقت به مردم بگوید مردم از آنها قبول می کنند و حاضرند شرایط سخت را نیز تحمل کنند.

 

وی تأکید کرد: تیم مذاکره کننده نباید تنها ملاکش برداشتن تحریم ها و رسیدن به نتیجه به هر قیمت باشد، بلکه مذاکره تنها در صورتی صحیح است که در چارچوب منطقی و همراه با حفظ عزت ملت ایران باشد.

 

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: اگر دشمن همچنان با زبان تهدید و زور با ملت ایران سخن بگوید دلیلی بر ادامه مذاکرات وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه تحریم ها مانع پیشرفت کشور نیست ادامه داد: همان گونه که حضرت آقا فرمودند ما می توانیم با نگاه به درون و با تکیه بر استعدادها و ظرفیت های داخلی کشور مشکلات را حل کرده و به پیشرفت برسیم.

 

حجت الاسلام رمضانی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت انگیزه کار دارد، این تعبیر برای دولت یک ظرفیت به حساب می آید و می تواند دستمایه خوبی باشد که دولت با برنامه منسجم و شکوفا کردن استعدادهای داخلی مشکلات را از پیش پای کشور بردارد.

 

امام جمعه رفسنجان در پایان خاطر نشان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دوران یکه تازی آمریکا به سر آمده است. ایران در حال حاضر به مرحله ای رسیده است که توان مواجهه با هر گونه شرایطی را دارد و اگر چنانچه دشمنان بر ضد ملت ایران اقدام خصمانه ای مرتکب شوند، ملت ایران آنان را رها نخواهد کرد و منافع آنان را با خطر مواجه خواهد کرد. /972/ت302/ح

ارسال نظرات