۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۴۲۰
آیت الله مهمان نواز:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اعتماد به توان داخلی است/ کشور، با روحیه جهادی پیشرفت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتماد به توان داخلی و حمایت از تولیدات بومی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب می شود.
  آيت الله مهمان نواز  آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز همزمان با سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی در جمع اعضای سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، خدمات بسیج سازندگی در طول بیش از سه دهه از استقرار نظام اسلامی را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد.

 

وی با اشاره به اوضاع نابسامان کشور در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دوران رژیم ستم شاهی، کشور و ذخایر ارزشمند آن عرصه چپاول گری قدرت های استعماری و استکباری به ویژه آمریکا بود.

 

آیت الله مهمان نواز ادامه داد: در آن دوران به واسطه اتکای رژیم به خارج از کشور و عدم اطمینان به مردم، دشواری‌ها و مصائب زیادی گریبان کشور و مردم را گرفته بود اما با استقرار نظام جمهوری اسلامی و اعتماد به جوانان، اتکا به خارج از کشور به شدت کاهش یافت.

 

وی با تقدیر از روحیه جهادی نیروهای بسیج و سپاه، خاطرنشان کرد: این روحیه که از جنس روحیه جهادی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، باید در همه عرصه های کشور اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل خارجی تقویت شده و تداوم یابد.

 

آیت الله مهمان نواز در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر دست یابی به اقتصاد مقاومتی در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان، افزود: اعتماد به توان داخلی و حمایت از تولیدات بومی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد که با توجه بیش از پیش مسؤولان کشور به توان و ظرفیت های داخلی، مشکلات و گرفتاری های مردم با سرعت بیشتری مرتفع شود.

 

وی تأکید کرد: باید مدیران و مسؤولان کشور با همراهی مردم ضمن تقویت همدلی، همزبانی، هماهنگی و وحدت در بخش های مختلف، برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور در همه حوزه ها تلاش کنند.

 

افتتاح 508 طرح اقتصاد مقاومتی و تولیدی در خراسان شمالی

 

سرهنگ علی اکبر علی آبادی، جانشین فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های سازمان بسیج سازندگی استان، اظهار کرد: یکی از رویکردهای این سازمان اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و حمایت از عاملان این طرح ها است.

 

وی با بیان این که در طول سال گذشته در مجموع بیش از 50 میلیارد ریال در طرح های اقتصاد مقاومتی اجرا شده با حمایت سازمان بسیج سازندگی استان خراسان شمالی هزینه شد، خاطرنشان کرد: طرح های اجرا شده در سال گذشته همزمان با هفته آینده که به عنوان هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده، به بهره برداری می رسند.

 

سرهنگ علی آبادی افزود: در هفته بسیج سازندگی در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی در مجموع 508 طرح اقتصاد مقاومتی و تولیدی افتتاح خواهند شد.

 

وی همچنین با اشاره به برنامه های این سازمان در سال جاری، اظهار کرد: امسال نیز بیش از 200 میلیارد ریال بودجه از سوی سازمان بسیج سازندگی استان برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و تولیدی در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات