۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۶۰۰۱۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

وقف، نماد تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که وقف، نماد تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی جامعه است، گفت: انتشار اوراق وقفی ضمن حرکت در راستای رفع نیازهای روز جامعه به ویژه خدمت به سلامت جامعه نوعی همبستگی، همدلی و وفاق را در بین مردم ایجاد کرده است.
حجت الاسلام صفر قربان پور مدير کل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که وقف، نماد تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی جامعه است خاطرنشان کرد: انتشار اوراق وقفی ضمن حرکت در راستای رفع نیازهای روز جامعه به ویژه خدمت به سلامت جامعه نوعی همبستگی، همدلی و وفاق را در بین مردم ایجاد کرده است.


وی با اشاره به اینکه انتشار اوراق وقفی به نوعی خدمت به نظام اسلامی برای رفع نیازهای مردم است افزود: این که این اوراق قابل خرید و فروش نیست و مردم می توانند در امور خیر با هر سطح درآمدی که دارند مشارکت داشته باشند و در همچنین نیز نامشان به عنوان واقف ثبت شود بسیار ارزشمند و از مزایای این اوراق است که اعتماد عمومی را نیز افزایش می دهد.


حجت الاسلام قربان پور گفت: مسأله سلامت یکی از مهم‌ ترین و ضروری ‌ترین نیازهای روز جامعه است؛ از این رو رویکرد جدید سازمان اوقاف در انتشار اوراق وقفی با هدف احداث بیمارستان‌های تخصصی سرطان مهم و ستودنی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: وقف همچنین یکی از عمده‌ترین زیرساخت های اقتصادی جهان اسلام و از ارزش های مطرح شده در جهان بینی دینی است که نقشی مؤثر در شکل گیری ساخت فضایی شهرهای دوره اسلامی، به ویژه شهرهای ایران داشته است.


حجت الاسلام قربان پور، تحقق طرح های بزرگ و کلان با مشارکت اکثریت مردم را از جمله اثرات و نتایج استفاده از اوراق وقف برشمرد و افزود: طرح اوراق وقف برای مردم و خیران امکان سهیم شدن در سنت وقف را با مبالغ اندک و با هر توان و استطاعت مالی امکان پذیر می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از راه های استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوع، سنت حسنه «وقف» است که شخص واقف با وقف اموال و املاک خود برای امور خیریه و عام المنفعه، درآمد آن موقوفات را به امور خیریه اختصاص می دهد و مادام که آن موقوفه یا موقوفات باقی است، متولیان و متصدیان امر وقف موظف به اجرای نیات خیر واقف هستند.

 

حجت الاسلام قربان پور خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف یکی از مهم ترین مظاهر احسان و نیکوکاری و خدمت به هم نوعان است و همچنین نام نیک واقفان خیراندیش همیشه ماندگار است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه گفت: واقفان با وقف اموال خود صدقات جاریه برای آخرتشان ذخیره می‏ کنند که این امر نشان از تربیت اسلامی در سایه آموزه‏ های دینی و اسلامی خانواده‏ هایشان دارد./842/ت302/ب4

ارسال نظرات