۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۶۰۰۳۶
در مشهد؛

تجربه ثبت خاطرات والدین شهدای دفاع مقدس کرمان بازخوانی شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «بازخوانی تجربه ثبت خاطرات والدین شهدای دفاع مقدس کرمان» امروز با حضور خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران در مشهد برگزار شد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  همایش بازخوانی تجربه ثبت خاطرات والدین شهدای دفاع مقدس کرمان با حضور محمد مهدی ابوالحسنی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان و جمعی از فعالان فرهنگی عرصه دفاع مقدس عصر امروز در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد.

 

حامد صادقی، مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد و دبیر این همایش گفت: استان خراسان با داشتن 32 هزار رزمنده و 23هزار شهید و 16 تیپ زرهی و یگان های مستقل نقش مهمی در دفاع مقدس داشته است.

 

 در ادامه مراسم، ابوالحسنی با اشاره به ظرفیت شهدای دفاع مقدس استان خراسان، اظهار کرد: ما باید با نگاه امام و منحصر به فرد به تکالیف مان عمل کنیم و تکلیف خود را در قبال دفاع مقدس و شهید و شهادت جدی بگیریم. 

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان به جمله ای از امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند: «دوران دفاع مقدس قله ظرفیت های انسانی مردم این سرزمین و اعلا علیین است؛ دفاع مقدس نیروی محرک تاریخ خواهد بودیعنی همه امت ها بعد از دوران دفاع مقدس باید با لوکوموتیو دفاع مقدس حرکت کنند. امروز اگر امنیت و شرف و استقلال داریم از شهدا است».

 

وی افزود: این فرمایش امام خمینی(ره)راه را نشان می دهد که کسی که شهید می شود بهترین است.

 

ابوالحسنی با بیان این که ما از دوران جنگ و دفاع مقدس  غفلت کرده ایم، تصریح کرد: از آغاز جنگ 35 سال گذشته  و در  این چند سال آنچه که به سرعت در حال نابودی است درون سینه والدین شهدا است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان ادامه داد: ما از والدین شهداء غفلت کردیم 36هزار  مادر شهید بوده اند که ما نصف این ها را از دست داده ایم که اگر از مادران باقیمانده غفلت کنیم این ها را نیز از دست خواهیم داد.

 

وی افزود: یکی از بزرگترین ظرفیت های بشریت را خداوند به ما داده است؛ باید سراغ  مادران شهدا رفت که خاطرات شهدا در سینه های این مادران نهفته است.

 

ابوالحسنی در ادامه درباره ثبت خاطرات مادران شهدا در کرمان گفت: این طرح شامل کلیه خاطرات و مادران  شهدا و اسناد خود شهدا است که در قالب نرم افزار اجرا شده و قرار است در 15 استان دیگر هم اجرایی شود.

 

در ادامه حجت الاسلام هژبری، مسؤول موسسه تفحص سیره شهدا مشهد گفت: امروز دنیا تشنه سوژه های سخن است و یک نیاز طبیعی و ضروری برای مردم شده است که این نیاز از طریق سیره شهدا باید برای مردم تبیین شود.

 

وی ادامه داد: شاید موانعی وجود داشته باشد که باید فرهنگ سازی شود؛ باید والدین شهدا را شناخت و این که آن ها هم ما را بشناسند.

 

گفتنی است در این همایش وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد و علیرضا دلبریان، جانباز و راوی دفاع مقدس نیز حضور داشتند./930/پ202/ب5

ارسال نظرات