۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۶۰۴۳۵
مسؤول زکات کمیته امداد گیلان:

ترویج فرهنگ زکات موجب کاهش شکاف طبقاتی در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول زکات کمیته امداد گیلان با تاکید بر این که زکات و صدقات موجب ایجاد تعادل طبقاتی در جامعه می‌شود، گفت: در قرآن بر اهمیت زکات و قرار گرفتن این عمل نیکو به عنوان یک فریضه الهی بسیار تاکید شده است و این مهم نشان از جایگاه و نقش ویژه آن در جوامع اسلامی است.
جمع آوري زکات

حجت الاسلام حامد آزمایش، مسؤول زکات کمیته امداد گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با بیان این که آگاهی بخشی به آحاد مردم، آگاهی دهی به مسائل شرعی زکات در مساجد و اماکن عمومی روستاها و شهرها از سوی روحانیان از اهمیت والایی برخودار است که باید همواره انجام شود، گفت: آثار و برکت های زکات باید به مردم تبیین شود.

 

وی با تاکید بر این که زکات و صدقات موجب ایجاد تعادل طبقاتی در جامعه می‌شود، گفت: در قرآن بر اهمیت زکات و قرار گرفتن این عمل نیکو به عنوان یک فریضه الهی بسیار تاکید شده است و این مهم نشان از جایگاه و نقش ویژه آن در جوامع اسلامی است.

 

مسؤول زکات کمیته امداد گیلان تصریح کرد: در حوزه شجره طیبه در بخش درخت درختان میوه پلاک زکات زده می‌شوند و وقف امداد می‌شوند که به آنها درختان مثمر می‌گویند و در بخش درختان غیر مثمر مانند درختان صنوبر درخت‌هایی که چوب آنها برش داده می‌شود و در اموری مانند سقف خانه نیازمندان و سایر امور از آنها استفاده می‌شود نیز امداد گیلان در ختانی را پلاک زکات زده است.

 

حجت الاسلام آزمایش با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان در بخش درختان مثمر و غیر مثمر بیش از سه هزار درخت را پلاک زکات زده است، اظهارداشت: همگان باید برای احیای این فریضه الهی تلاش کنند تا مردم به ادای این واجب الهی تشویق و ترغیب شوند.

 

مسؤول زکات کمیته امداد گیلان با تاکید بر این که این که کل زکات کمیته امداد استان هفت میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: کار ویژه‌ای که صورت گرفته است این است که ما در روستاها شورای زکات تشکیل داده‌ایم.

 

وی با تاکید بر این که شوراهای زکات از افراد معتمد تشکیل می‌شود، افزود: این افراد معتمد زکات را از کارخانجات برنجکوبی، استخرهای ماهی و موارد دیگری که زکات مستحبی به آنها تعلق می‌گیرد جمع اوری می‌کنند.

 

رئیس زکات کمیته امداد گیلان گفت: این شوراها فقرای محل را شناسایی و زکات را به آنها می‌دهند و لیست نیازمندانی که کمک‌ها را دریافت کرده‌اند و ارزش ریالی آن را به ما اعلام می‌کنند.

 

وی با بیان این که فرهنگ زکات باید در جامعه نشر پیدا کند و بین کشاورزان ترویج شود، اظهار داشت: زکات دارای ابعاد معنوی و مادی است و باید نتایج آن در جامعه برای مردم بازگو شود./1318/ت302/ب1

ارسال نظرات