۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۶۲۶۴۳
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

طلاب و روحانیان نقش بسزایی در مبارزه با بی‌حجابی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، اظهار داشت: باید نفس و اعتقاد خود را قوی تر کنیم تا دشمن نتواند با هجمه های فرهنگی بر ما مسلط شود.
حجت الاسلام و المسلمين موسوي ، مدير حوزه علميه استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، پیش از ظهر امروز با حضور در مراسم جشن به مناسبت ولادت سه نور تابناک آسمانی که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) استان کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: ماه شعبان، ماه دعا، مناجات و استغفار است.


حجت الاسلام موسوی با بیان نکاتی و اشاره به اخلاق اسلامی امام خمینی(ره) گفت: عامل مهمی که سبب توفیق بنیانگذار انقلاب اسلامی شد، مناجات شعبانیه بود به گونه‌ای که بسیاری از شاگردان امام راحل پس از رحلت ایشان پیش از خطبه های خود از مناجات شعبانیه استفاده می‌کنند.


وی با تأکید بسیار به خواندن مناجات شعبانیه افزود: قرائت قرآن کریم بدون خواندن معانی آن دارای ثواب است، اما خواندن مناجات شعبانیه را باید با معنی آن خواند چرا که از سوی این دعا با خداوند راز و نیاز می‌کنیم و قطعا اگر معانیش را نفهمیم این دعا تأثیری نخواهد داشت.


مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: در اسلام، احترام به بزرگ‌تر بسیار تأکید شده است، از این رو طلاب و روحانیان باید بسیار مراقب باشند که با توجه به وظیفه مهمی که دارند این مسأله را رعایت کنند و احترام به دیگران را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند و تأثیر بیشتری در آن ها داشته باشند.


این مقام مسؤول به اهمیت و  ثواب صلوات اشاره داشت و گفت: صلوات نفاق را از بین می برد و شیطان را دور خواهد ساخت و در این ماه با خواندن مناجات شعبانیه و توجه به معانی آن و همچنین احترام به دیگران، سبب رضایت و خشنودی خداوند متعال، ابا عبدالله الحسین(ع)، قمر بنی هاشم و امام زین العابدین(ع)، از اعمال خود شویم.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه فناوری هسته‌ای، افزود: دشمنان اسلام به دنبال این هستند که با گمراه کردن، فناوری هسته‌ای را از کشور ایران بگیرند و ما را تضعیف کنند چرا که با فقدان انرژی هسته ای ایران، قطعا با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد کرد.


مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با توجه به اهمیت رعایت حجاب در جامعه، ابراز داشت: بهترین راه حلی که می شود با مسأله بی حجابی مبارزه کرد این است که نفسمان را تقویت کنیم و رعایت حجاب را از خانواده خود شروع کنیم، دشمنان و استکبار حجاب زنان ایرانی را هدف گرفته اند از این رو طلاب و روحانیان می توانند نقش بسزایی در زمینه مبارزه با بی حجابی و بدحجابی داشته باشند.


وی در پایان بیان داشت: باید اعتقادات خود را قوی تر کنیم و همان گونه که طلاب و روحانیان در زمان دفاع مقدس با تمام توان از مملکت خود پاسداری می‌کردند و امروزه شاهد این هستیم که عده ای از روحانیان در دفاع از حرمین به شهادت می‌رسند، منش و اخلاق آن‌ها را الگو قرار دهیم و در راستای دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی اهتمام کافی را داشته باشیم./857/پ202/ح

ارسال نظرات