۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۶۴۲۳۳
دبیر شورای نگهبان:

قانون را فدای دوستی ها نخواهیم کرد/ برخی اظهارنظرها دخالت در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای نگهبان با تاکید بر این که ما در انتخابات قانون را فدای دوستی ها نخواهیم کرد، گفت: در انتخابات دولت و وزارت کشور نمی‌توانند به جریان خاصی گرایش داشته باشند هر چه که می‌خواهد باشند، همه باید به وظایفی که قانون بر عهده آنها قرار داده عمل کنند.
مراسم ختم همسر آيت الله جنتي در مسجد اعظم قم آيت الله جنتي آيت الله جنتي آيت الله جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، پیش از ظهر امروز در همایش فرمانداران سراسر کشور با موضوع انتخابات که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک ماه شعبان، گفت: پست و مسؤولیت‌های ما در مقابل خداوند بسیار سنگین است و باید درباره خدمت یا خیانت به مردم پاسخگو باشیم.
وی افزود: یک ملت از شما مسؤولان انتظار خدمت دارد، اگر به ملت و بیت‌المال خیانت شود در قیامت باید پاسخگوی 70 یا 80 میلیون انسان باشیم، آنجا صرفا اعمال انسان به داد او می‌رسد پس باید رضایت خدا را در نظر گرفت.
دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: این پست‌ها گذرا است؛ یک رییس جمهور ممکن است مانند مرسی شب بر ریاست جمهوری تکیه کرده اما فردای آن با یک کودتا به بازداشتگاه منتقل ‌شود بنابراین باید خدا را راضی کرد تا کارها را سامان دهد فریب این پست و مقامات را نخوریم و با مردم با دوستی و برادری رفتار کنیم.
آیت‌الله جنتی افزود: همیشه به یاد داشته باشیم که پست و شغل ما را از توجه به تزکیه نفس و رسیدگی به اعمال خود غافل نکند.
وی با اشاره به مساله فتنه به عنوان مساله سیاسی روز، اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری فتنه مساله روز است که باید با بصیرت سیاسی به آن نگاه شود؛ فتنه براندازی نظام اسلامی بود.
آیت الله جنتی بیان داشت: در واقع آمریکا می‌خواست با این کار مردم کشور ما را بی‌دین کند تا انتقام خود را از این ملت بگیرد، مسؤولان باور کنند این سیاست هنوز ادامه دارد.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به مساله هسته‌ای، ابراز کرد: امروز آمریکا قصد تمام کردن مساله هسته‌ای ایران را ندارد بلکه آنها می‌خواهند به نام حقوق بشر هر بلایی که دلشان خواست سر ملت ما آورند.
آیت‌الله جنتی گفت: ما با استکباری روبرو هستیم که گروه‌های تکفیری آنها به نام داعش در منطقه جنایات غیرقابل وصفی انجام می‌‌دهند؛ آنها می‌خواهند بر کشور ایران مسلط شوند ما باید مکرر توی دهان آنها بزنیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند من اجازه نمی‌دهم که اینها در مراکز نظامی ما وارد شوند، هنوز به توافق نرسیده می‌خواهند از مساله نظامی ما سر درآورند تا مبادا ما علیه اسرائیل اقدامی انجام دهیم.
آیت الله جنتی با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: راه چاره ما برای نجات بحران و مشکلات اقتصادی، اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی است تا دست ما جلوی دیگران دراز است در مقابل آنها مشکل خواهیم داشت.
وی با اشاره به این‌که باید وابستگی خود را نسبت به نفت نیز کاهش دهیم، گفت: برخی به این دلیل که به میدان نیامدند اجرای اقتصاد مقاومتی را باور نمی‌کنند تصورشان این است که مردم نتوانند آن را تحمل کنند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات، عنوان کرد: در انتخابات دولت و وزارت کشور نمی‌توانند به جریان خاصی گرایش داشته باشند هر چه که می‌خواهد باشند، همه باید به وظایفی که قانون بر عهده آنها قرار داده عمل کنند جای تاسف دارد که برخی مقامات گرایشات خود را مخفی نکرده و صریح عنوان می‌‌کنند؛ ما تاکید می کنیم باید در انتخابات شرع، اخلاق و قانون رعایت شود؛ این گونه اظهار نظرها نیز دخالت در انتخابات است.
آیت‌الله جنتی افزود: امروز باید شورای نگهبان و وزارت کشور با هم هماهنگ و دوست بوده و در مقابل هم نباشند، در انتخابات باید سوابق نامزد انتخاباتی به لحاظ التزام به ولایت فقیه، اصول و فروع دین اسلام محرز شود.
وی بیان داشت: در تایید صلاحیت‌ها که شورای نگهبان مسؤولیت دارد باید یکی حق شخص رعایت شود که اگر بی‌مورد رد شود حق او ضایع شده و این کار هم بسیار مشکل است، دیگری حق ملت و مجلس است که اگر این نیز ناحق تایید یا رد شود ظلم شده و حق مجلس و ملت پایمال شده است.
وی افزود: نمایندگان انتخابی مجلس باید متعهد به اسلام و انقلاب باشند بدون وجود تعهد نمایندگان مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد؛ ما به عنوان ناظر شورای نگهبان مشکلات زیادی در مقابل توقعات برای تایید یا رد افراد داریم.
دبیر شورای نگهبان در پایان با اشاره به شرط علمی و عدالت نامزدهای انتخابی، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم قانون را فدای دوستی کنیم ما به عنوان شورای نگهبان مسؤولیتی داریم که رفتن و آمدن افراد برای ما نفع و ضرری ندارد./807/پ202/ج
ارسال نظرات