۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۶۴۵۱۴
معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما:

شبکه‌های استانی سیما سپر دفاعی کشور در برابر تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما شبکه‌های استانی در استان‌های مرزی ایران را سدی در برابر هجوم فرهنگی به کشور ارزیابی کرد.
صدا و سيما
به گزارش خبرگزاری رسا،  نخستین هم اندیشی مدیران کل صدا و سیمای استان های مرزی به منظور بررسی رسانه ای حوادث اخیر مهاباد و تبریز با حضور مدیران کل صدا و سیمای استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان ، کردستان، مهاباد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی برگزار شد.

 
معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما در این نشست با تاکید بر این که مختصات و شناسنامه فرهنگی هر بخش از کشور در رسانه های محلی آن دیده می شود گفت: در حال حاضر تهدیدات از جنس نظامی نیست بلکه بیشتر از جنس فرهنگی و نرم است و رسانه های محلی به خصوص شبکه های استانی مرزی سپر دفاعی کشور در برابر تهاجم های مختلف و تبلور عینی وحدت ملی در بیان اقوام و مناطق و نواحی مختلف کشور به شمار می آیند.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به ظرفیت شبکه های استانی در استان های مرزی تصریح کرد : بدون شک شبکه های استانی تا کنون در روزهای حساس نشان داده اند که باعث افزایش قدرت و وحدت ملی شده اند و در تمامی صحنه ها حضوری تاثیرگذار داشته اند.


وی با بیان اینکه شبکه های استانی در حال رقابت نرم با قدرت های رسانه های بین المللی هستند افزود: شبکه های محلی به علت سطح تماس گسترده ای که با مردم مناطق و نواحی خود دارند و با آگاهی بخشی بالایی که می دهند نقش نرم و دفاعی خوبی را ایفاء می کنند که شاهد این مدعا میزان اعتماد و رضایت مردم از این شبکه است.

 
موسوی مقدم از مدیران کل صدا و سیمای استان های مرزی خواست با بازنگری در فعالیت ها در بخش های مختلف رسانه ای حضور داشته باشند و از همه ظرفیت های رسانه ای همچون استفاده از رسانه های نوین، منشا تحولات جدید شوند.


معاون امورمجلس و استان های صدا و سیما خاطر نشان کرد: مدیران کل صدا و سیما در استان های مرزی باید جایگاه راهبردی شبکه های استانی خودشان را با برنامه ریزی هدفمند به خوبی محاسبه و نهادینه کنند.


موسوی مقدم تشکیل اتاق فکر و انتخاب مشاورین برجسته، ارتباط با اقشار مختلف مردم و چهره های موثر فرهنگی، بازنگری در دستورالعمل های گذشته و محوربندی فعالیت های جدید، شناسایی و رصد رسانه های بیگانه، ایجاد دیپلماسی رسانه ای و تعامل سازنده و جریان ساز با گروه های مختلف، بسترسازی فعالیت های رسانه ای در قبل، حین و بعد از حوادث، آگاهی بخشی و شفاف سازی عمومی در هنگام وقوع حادثه و تعامل جدی با مسئولین محلی، استانی و ملی را از مهمترین راهبردهای شبکه های استانی استان های مرزی عنوان کرد.

 
در ادامه این نشست خلیل قاسم نژاد معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا و سرهنگ حمید اندرز چمنی مشاور معاون اجتماعی ناجا، ضمن اشاره به برخی از فعالیت های معاونت اجتماعی ناجا برای اجرای دقیق و همگرایی بیشتر در استان های مرزی از اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی انتظامی و معاونت امور مجلس واستان ها خبر دادند.


این تفاهم نامه در حوزه های مختلف برای فرهنگ سازی و ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در هنگام حوادث و... تهیه و تنظیم خواهد شد.


همچنین مدیران کل صدا و سیما نیز با بررسی آخرین رخدادهای منطقه ای خود به بیان مشکلات و ارائه راه حل برای رفع آنها پرداختند./836/د101/ف
ارسال نظرات