۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۶۴۷۸۱
رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

بیداری اسلامی اعلام آمادگی برای بازگشت امام زمان/ اسلام اعرابی جایی در حکومت مهدوی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس تقریب مذاهب اسلامی، گفت: امروز نبرد بین دو اسلام اعرابی و اسلام ابراهیمی است، اسلام اعرابی در قیام یوم‌الفتح جا نداشته و اسلام ابراهیمی حاکمیت می‌کند، در روز برقراری تمدن راستین اسلامی و قیام آخرین نائب محمد(ص) جایی برای اسلام اعرابی نخواهد ماند.
آيت الله شيخ محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز در اختتامیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: امروز اندیشمندان مهدویت با دل‌هایی تشنه در انتظار روز فتح نشستند که به آنها مدد رسد.

 

وی با اشاره به این‌که قرآن کریم وعده روز برزگ فتح را داده است، افزود: در قرآن کریم دو وعده بزرگ به مؤمنان و صالحان داده شده است نخستین آن یوم الفتح و دیگری بهشت برین در جهان دیگر بوده که در هر دو وعده، میراث زمین در اختیار نیکان قرار می‌گیرد.

 

رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در ادامه عنوان کرد: میراث دنیایی به معنای حاکمیت و سلطنت بر زمین است این وعده ارث دنیایی در یوم‌الفتح تحقق خواهد یافت.

 

روز فتح روزگار حاکمیت تام اسلام است

آیت‌الله اراکی گفت: این وعده بهشت زمینی برقراری دین و حاکمیت الهی بر روی کره زمین در روز فتح که روزگار حاکمیت تام اسلام بر روی زمین تحقق خواهد یافت که آن روز دیگر جایی برای نفاق نخواهد ماند.

 

وی افزود: در قیام آخرین که قیام حاکمیت تمدن اسلامی بر روزی زمین است جایی برای کفر و نفاق باقی نمی‌ماند و همچون قیام نخست محمدی(ص) اجازه زیست به منافقان در جامعه اسلامی داده نخواهد شد.

 

رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فرصتی که به منافقان داده شده است، بیان داشت: این فرصت هزار ساله برای منافقان در روزگار یوم‌الفتح تمام شده و ایمان آوردن به زبان قبول نمی‌شود.

 

در قیام یوم‌الفتح اسلام اعرابی جا ندارد

آیت‌الله اراکی افزود: اسلام اعرابی در قیام یوم‌الفتح جا نداشته و اسلام ابراهیمی حاکمیت می‌کند و در روز برقراری تمدن راستین اسلامی و قیام آخرین نائب محمد(ص) جایی برای اسلام اعرابی نخواهد ماند.

 

وی با اشاره به میثاق انسان با خداوند، ابراز کرد: اسلام ابراهیمی میثاق با خدا، فرمانبری و تن دادن به حکومت خدا است، اسلام حقیقی یعنی پذیرش این فرمانروایی یعنی تعلیم و تربیت، خانواده، بازار، کارخانه و مدرسه ما محکوم به فرمان او باشد این همان میثاق اطاعتی است.

 

رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: خداوند فرمود ای انسان آیا من با تو پیمان نبستم که فقط مرا اطاعت و بندگی کنی، اسلام ابراهیمی همان بندگی خداوند و اطاعت از انبیا الهی است.

 

آیت‌الله اراکی در ادامه گفت: حضرت ابراهیم و اسماعیل در داستان قربانی کردن بندگی تام خود را در برابر امر الهی به نمایش گذاشتند، آنها در عمل اسلام حقیقی را به مردم نشان دادند.

 

وی با اشاره به میثاق دیگر اسلام که نصرت و یاری است، اظهار داشت: در میثاق دیگر با خداوند مومنان باید خدا را با هر چه دارند یاری رسانند تا خداوند نیز یاری خود را شامل آنها کند و آن بهشتی را که سراسر ملک الهی را فرامی‌گیرد در اختیار آنها قرار دهد.

 

رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این سخن خداوند که شما به پیمان خود با خدا وفا کنید خدا نیز به پیمان خود با شما وفا می‌کند، بیان داشت: خداوند از بنی‌اسرائیل خواست که به عهد خود وفا کنند چون میثاق خود با خدا را شکسته و پیامبران را کشتند خدا نیز پیمان نصرت و یاری خود را شکسته و آنها را دچار ذلت و مسکنت کرد.

 

آیت‌الله اراکی، با اشاره به این‌که امروز نبرد بین دو اسلام اعرابی و اسلام ابراهیمی است، اظهار داشت: ما امروز در این اجتماع مبارک جمع شده و به وجود مبارک ولی عصر (عج) اعلام می‌کنیم که ما آماده اطاعت شما هستیم و آن کمبودی را که در صحرای عاشورا امامت را از مردم جدا کرده و به پرده غیبت برد را جبران کنیم.

 

وی افزود: آن روز امام حسین(ع) در صحرای کربلا تنها ماند امت در آن روز پیمان‌شکنی کرده و به فرمان خدا تن ندادند به این سبب امامت به پرده غیبت رفت.

 

بیداری اسلامی آمادگی برای بازگشت امام زمان(عج) است

رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به بیداری اسلامی، عنوان کرد: نهضت‌های امروز تحت عنوان بیداری اسلامی به تدریج این آمادگی را در امت ایجاد می‌کند تا امام را به صحنه برگردانند.

 

آیت‌الله اراکی، ابراز کرد: امیدواریم که این گردهمایی‌ها در راستای بازگشت به دو پیمان خضوع و اطاعت الهی که قوام تمدن اسلام است باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما در این جمع اعلام می‌داریم که در برابر فرمان الهی خاضع و آماده نصرت ولی خدا هستیم تا از پرده غیبت طولانی خارج شود./807/پ202/ح

ارسال نظرات