۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۶۵۰۷۹
نماینده مجلس:

نباید به بهانه اعتمادسازی عزت ملت لگدمال شود/ مجلس جلوی زیاده‌خواهی آمریکا می‌ایستد

خبرگزاری رسا ـ سعیدی گفت: نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت هیچ‌گاه اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشور و مصاحبه و دسترسی به دانشمندان هسته ای را نمی دهد.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 و زیاده‌خواهی غرب در قبال نرم قهرمانانه دستگاه دیپلماسی کشور اظهار داشت: رعایت خطوط قرمز در توافق هسته ای اصلی انکار ناپذیر است.

 


وی با بیان این‌که مجلس بر هر توافق احتمالی نظارت و اعمال نظر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هر توافقی که صورت پذیرد باید تحقیق و توسعه و غنی سازی ادامه یابد؛ باید دستگاه های سانتریفیوژ از IR1 تا IR8 ادامه یابد؛ فردو نباید تعطیل شود؛ هزار و چند سانتریفیوژ باید فعال باشد.

 


سعیدی با تأکید بر این‌که پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد، تصریح کرد: اجازه بازرسی از مجموعه های نظامی کشور و مصاحبه و دسترسی به دانشمندان هسته ای به هیچ وجه داده نمی شود، چراکه این موارد جزء خطوط قرمز ماست و تجربه نشان داده هر موقع آنها به دانشمندان ما دسترسی پیدا کرده اند حتما تعدادی از آن ها را ترور کرده اند.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این‌که زیاده‌خواهی به بهانه راست‌آزمایی و اعتمادسازی، غلط و غیر قابل قبول است، گفت: هرچند موضوع اعتماد سازی مطرح است، اما اعتمادسازی بدین معنا نیست که شرف و عزت ما لگدمال شود.

 


وی با بیان این‌که مردم ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هزینه کرده و شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با این اوصاف ملت ایران حق دارند که نگران حق و حقوق خود و کشور باشند و مطالبات خود را مطرح کنند، مجلس نیز قاطعانه مطالبات ملت و رهبری را پیگیری می کند.

 


سعیدی با اشاره به اعتماد رهبر انقلاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای کشور ادامه داد: دولت نیز باید به مردم اطمینان دهد و کلیات امر را به صورت شفاف برای آنها آشکار شود تا مردم قبل از اینکه موضوع را از رسانه های بیگانه بشنوند، از مسؤولان کشور بشنوند، باید دانست که مردم پشتوانه ای عظیم برای دستگاه دیپلماسی کشور هستند./853/ت302/ب4

ارسال نظرات