۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۶۵۲۱۰

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خواهران مشهد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری بیست و یکمین اعتکاف علمی ویژه طلاب مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)، اعلام اسامی برندگان مسابقه «با جاری ولایت در ساحل زیارت»، برگزاری مراسم ارتحال امام راحل(ره) و برگزاری نمایشگاه عکس «یاد یار سفر کرده» در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد از عناوین خبرهای کوتاه حوزه علمیه خواهران مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، واحد آموزش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) بیست و یکمین اعتکاف علمی ویژه طلاب این مدرسه برگزار می‌کند.

 

همزمان با فرارسیدن ایام امتحانات مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) به منظور ارتقاء سطح علمی  طلاب و مرور دروس  آنان اقدام به برگزاری بیست و یکمین اعتکاف علمی نموده است.

 

خانم دلشاد، مسؤول واحد آموزش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با اعلام این خبر افزود: به منظور آمادگی برای امتحانات، از کلیه طلاب مدرسه دعوت می شود در این اعتکاف علمی که به مدت چهار روز برگزار می شود، شرکت نمایند.

 

وی در خصوص مزیت حضور در این اعتکاف علمی برای طلاب گفت: با حضور در جمع سایر طلاب علاوه بر بهره مندی از فضای مناسب جهت مرور دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات، طلاب محترم می توانند از حضور اساتید خود برای رفع مشکلات درسی بهره مند گردند.

 

گفتنی است این مراسم در محل مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

 

اسامی برندگان مسابقه «با جاری ولایت در ساحل زیارت» اعلام شد

خانم حیدری فرد، مسؤول واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) از اعلام اسامی برندگان مسابقه «باجاری ولایت در ساحل زیارت» خبر داد.

 

وی افزود: این مسابقه با هدف انس با ادعیه و آشنایی با مضامین والای آن برگزار و مورد استقبال مخاطبان واقع شد.

 

حیدری فرد خاطر نشان کرد: مسابقه «با جاری ولایت در ساحل زیارت» در 5عنوان، حفظ زیارت امین الله، برداشتهای کاربردی از زیارت، تهیه کلیپ از مضمون دعا، مفاهیم و معرفی حداقل چهار منبعی که این زیارت در آنها ذکر شده است، برگزار شد.

 

مسؤول واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد گفت: در این طرح، از 168 نفر شرکت کننده در رشته حفظ و مفاهیم، 138 نفرپاسخ صحیح دادند که دو نفر در رشته حفظ و 5 نفر در رشته مفاهیم به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

 

وی با اشاره به این که هدایای نقدی برگزیدگان  به حساب آنها واریز خواهد شد، افزود: خانم ها، مرضیه نادری و سمانه گلکار از مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در رشته حفظ حائز رتبه شدند.


حیدری فرد ادامه داد: در رشته مفاهیم نیز، لیلا زارع، صغری رنجبر، آقای قاسم نوروزی از یزد و خانم ها طاهره جمالی و الهام نوباغی به ترتیب از مدرسه علمیه نورالهدی گناباد و مدرسه علمیه حکیمه جوین حائز رتبه شدند.


برگزاری مراسم ارتحال امام راحل(ره)

همزمان با نزدیک شدن به ایام ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) و همچنین اعیاد شعبانیه مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) اقدام به برگزاری نشستی با موضوع «بررسی انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور منجی(عج)» نمود.

 

این مراسم در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) و با حضور اساتید و طلاب این مدرسه برگزارشد. 

 

خانم زوارزاده، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، در خصوص جایگاه و نقش زنان و مردان در انقلاب اسلامی و وظیفه آنان در عصر حاضر سخنرانی نمود.

 

وی ضمن تبیین اندیشه های امام (ره) در خصوص وظایف و مسؤولیت های آحاد ملت ،افزود : اگر هریک از ما در خانواده، محل تحصیل و تدریس، کار و به طور کلی در اجتماع  به وظایف خود واقف و در مسیر انجام هرچه بهتر اعمال مان حرکت کنیم می توانیم امیدوار باشیم که وظیفه خودمان را در عصر غیبت حضرت به انجام رسانده و زمینه ظهور ایشان را فراهم آورده ایم و این واقف بودن به وظایف همان آموزه اصیل انقلاب اسلامی و برخاسته از اندیشه امام خمینی (ره) است.


برگزاری نمایشگاه عکس «یاد یار سفر کرده»

واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نمایشگاه عکس«یار یار سفرکرده» را برگزار می کند.

 

خانم کریمی، همکار فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه به منظور بزرگداشت مقام امام خمینی(ره) و آشنایی با سیره ایشان برگزار می شود.

 

وی افزود: واحد فرهنگی، نمایشگاه دیگری نیز با عنوان مهدی یاوران با هدف  ترویج فرهنگ اسلامی و آشنایی طلاب با فرهنگ مهدویت برگزار می کند.

 

کریمی با اشاره به این که از علاقه مندان دعوت می شود از این نمایشگاه دیدن نمایند، اظهار کرد: در این نمایشگاه محصولات فرهنگی اسلامی با تخفیف ویژه به بازدیدکنندگان ارائه می شود./1309/پ203/ح

ارسال نظرات