۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۶۵۳۳۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

تبیین اندیشه های امام راحل، مانع بزرگی در تحریف انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر گفت: تبیین اندیشه های امام راحل، مانع بزرگی در تحریف انقلاب است که باید در دستور همگان و به خصوص روحانیت و وعاظ به عنوان امنای مردم قرار گیرد.
ارتحال  امام خميني(ره)

حجت الاسلام علی فلاح، استاد حوزه علمیه جعفریه رستمکلا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر افزود: امام اسلام را زنده کرد و جانی دوباره به اسلام بخشید و اسلام ناب از نظر امام بر کتاب و سنت استوار است که باید این آرمان های بلند امام راهنمای زندگی ما در شرایط مختلف باشد.

 

وی با اشاره به استکبارستیزی امام راحل بعنوان یکی از خصیصه ها و ویژگی های مهم ایشان اظهار داشت: اسلام همواره با رفتارهای ظالمانه استکبار و در رأس آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالف بود و همواره فریادهایی که بر علیه آمریکا و استکبار می زنند سرمشق ما است.

 

استاد حوزه علمیه جعفریه رستمکلا ادامه داد: امام اسلام ناب را شناسایی و در جهان و انقلاب پایه گذاری کرد و نیمه خرداد یادآور هجران امامی است که برای اعتلای اسلام ناب و دفاع از مظلومان عالم از دست ستمگران، تلاش فراوان کرد و امروز ما باید در تبیین این دستاوردها تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام فلاح گفت: بیداری های بلند اسلامی در جهان نشأت گرفته از اندیشه های بلند  امام راحل و انقلاب اسلامی است که هرروز شاهد بروز اسلام خواهی در جهان هستیم.

 

وی احیای روحیه خودباوری در بین ملت ایران و جوامع اسلامی را از بزرگترین برکات حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: امروز نه تنها مردم قدرشناس ایران همواره خود را مدیون امام و اندیشه‌های نورانی او می‌دانند بلکه همه آزادمردان جهان و مسلمانان سراسر دنیا خود را وامدار این سلاله پاک پیامبر اسلام(ص) می‌دانند.

 

این استاد حوزه با بیان این که امام بر مواضع انقلابی خود صریح بود و ترسی از کسی نداشت، گفت: امام بزرگوار به وعده الهی امیدوار بود و هیچ گاه در برابر حوادث دچار ناآرامی نشد و اکنون جانشین به حقشان مقام معظم رهبری نیز در برابر همه ناآرامی های مختلف دشمنان، تحریم، توطئه و ترور با اعتقاد به وعده الهی استوار ایستاده اند و انقلاب را رهبری می کنند.

 

حجت الاسلام فلاح افزود: امروز وظیفه ما است راهی را که او نشان داد با تقویت روحیه اخلاص و وحدت ادامه دهندگان را آن بنیانگذار و معمار کبیر جمهوری اسلامی در کشورمان باشیم.

 

وی در پایان با تأکید حضرت امام بر جایگاه ارزنده و گرانسنگ روحانیت در نظام اسلامی و هشدار ایشان نسبت به انزوای روحانیت، گفت: امام راحل همواره بر فعال و پویا بودن روحانیت در جامعه و جلوگیری از انزوا تاکید داشتند و اکنون نیز روحانیت باید با بصیرت همه جانبه در صحنه های مختلف انقلاب وارد و روشنگری کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: امروز اطاعت از ولی امر مسلمین از وظایف مهم ما در انقلاب اسلامی ایران است که این مهم باید از سوی روحانیت به عنوان امنای مردم در دستور کار قرار گیرد تا با روشنگری در این رابطه، انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانیم و خط بطانی بر دسیسه ها و دشمنی دشمنان اسلام بکشیم./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات