۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۶۵۴۰۳
آیت الله موحدی کرمانی:

کار فرهنگی از مهم‌ترین اصول حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران کار فرهنگی را از مهم‌ترین اصول حکومت اسلامی دانست و گفت: برای استمرار حکومت اسلامی ایران، نباید اصول انقلاب که امام خمینی(ره) بر آنها تأکید داشتند، به فراموشی سپرده شود.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای ارومیه با اشاره به ویژگی های بارز امام(ره) اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب زمان خود را شناخت که در کدام زمان زندگی می کند و کشور در چه حالی هست و گرفتاری های مردم ایران و مسلمانان و مستضعفان جهان را دید و درباره آنها احساس مسؤولیت کرد.


وی با بیان این که امام(ره) تنها کسی بود که در رابطه با مشکلات کشور در دوران طاغوت و زیر سلطه آمریکا احساس وظیفه کرد، افزود: قدرت معنوی و بینش امام(ره) احساس مقاومت و ایستادگی را در برابر ظالمان به مردم فهماند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که امام به گفته پیامبر اکرم(ص) که در حدیث ثقلین فرموده بود، عمل کرد افزود: امام خمینی با استعانت از قرآن و اهل بیت(ع) علیه حکومت شاهنشاهی قیام کرد و پس از ساقط کردن حکومت فاسد شاه به دست پروردگار و مردم، برای استقرار حکومت اسلامی تلاش کرد.


آیت الله موحدی کرمانی تأکید کردند: وقتی امام راحل توانستند رژیم منفور و دست نشانده آمریکا را برچیند مسؤولان ما نمی توانند برای مسأله حجاب در این کشور کاری بکنند؟ حتما می توانند و آن با برنامه و اتاق فکر و دنبال کار بودن امکان پذیر است.


اصول انقلاب نباید فراموش شود/ باید انسان های سالم وارد عرصه کار شوند


امام جمعه موقت تهران با بیان این که در حکومت اسلامی اگر اصول فراموش شود انقلاب تهدید خواهد شد افزود: اگر کسی فکر کند که انقلاب کردیم و تمام شد فکر صحیحی نیست بلکه هنوز انقلاب تمام نشده است و ما باید پیوسته در حال مبارزه با دشمنان باشیم و اصول را در کارها فراموش نکنیم.


آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: یکی از اصول حکومت اسلامی روی کار آمدن انسان های سالم و بدون وام داری از جریان‌ها است که اگر این نشد جریان کلاهی و کشمیری خواهد شد که با تظاهر و خود نمایی اعتماد شهیدان بهشتی و رجایی را به خود جلب کردند و سبب وقوع انفجار و شهادت بسیاری از عزیزان چون خود شهید رجایی و شهید بهشتی شدند.


کار فرهنگی یکی از مهم‌ترین اصول حکومت اسلامی است


وی افزود: یکی از مهم ترین اصول حکومت اسلامی که مقام معظم رهبری آن را مهم‌تر از اقتصاد دانستند، مسأله فرهنگ است، امام(ره) کار فرهنگی کرد و سبب پیروزی انقلاب شد و اگر این مسأله جدی گرفته نشود بنا به فرموده رهبری به شبی خون فرهنگی دچار خواهد شد.


آیت الله موحدی کرمانی در پایان با یادآوری این که نباید غیرت اسلامی در این جامعه اسلامی از بین برود، تصریح کرد: اگر غیرت اسلامی در این جامعه از بین رفت دیگر روحیه شهادت طلبی و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از بین خواهد رفت و جریان کشور اندلس که کشور اسلامی بود و بعد مسیحی شد پیش می آید./936/پ202/ب4

ارسال نظرات