۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۵۳۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

برنامه های صدا و سیما در ماه رمضان نباید موجب حضور کمرنگ مردم در مساجد شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: برنامه های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان نباید مانع حضور مردم به ویژه نسل جوان در مساجد شود.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در همایش رهروان ولایت که با حضور ائمه جماعات، هیأ‌های مذهبی و فرماندهان بسیج شهرستان نکا اظهار داشت: روحانیان در منابر خود به جوانان و نوجونانان و تبیین نقش ولایت فقیه، در جامعه توجه کنند.

 

وی با انتقاد از رسانه ملی و این که در ماه مبارک جذاب‌ترین برنامه‌ها از سوی صدا و سیما از رسانه پخش می‌شود، افزود: با توجه به جذابیتی که برنامه رسانه‌ها در ماه مبارک رمضان دارد، افراد کمتری رغبت به حضور در مساجد پیدا می‌کنند که باید این مسائل مدیریت شود و در ماه رمضان ساده‌ترین و معمولی‌ترین برنامه و فیلم پخش شود تا مساجد ما مملو از حضور مردم شود.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: علاوه بر پخش فیلم‌های جذاب در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی جذاب در برخی موارد موجب می‌شود که جوانان و نوجوانان کمتر به مساجد توجه کنند و با وجود این سرگرمی‌ها هر مقدار هم امام جماعت از قدرت بالای سخنوری برخوردار باشد، نمی تواند جوانان را در مساجد نگه دارد که توجه به این مسائل و مهندسی فرهنگی از ضرورت‌های لازم است.

 

محمدی‌لایینی با بیان این که مذهب منهای سیاست خطر بزرگی است که نباید دامن‌گیر جامعه ما شود، افزود: اینکه در برخی موارد برخی افراد تنها به مسائل مذهبی توجه دارند و ولایت فقیه را قبول ندارند و اسلام جدیدی برای خود ایجاد کرده‌اند و از انگلستان و اطراف، آن را اداره می‌کنند زنگ خطری برای جامعه است که باید از این نوع اسلام دوری کرد.

 

وی گفت: شیعه‌ای که امروز از سوی برخی از افراد در جهان بنا نهاده شده و مخالف با ولایت فقیه است و ولایت فقیه را قبول ندارد و وظیفه خود را تنها عبادت و اشک‌ریختن می‌داند با اسلام ما متفاوت است چرا که معتقد هستند باید تنها عبادت کرد و اشک ریخت و به سیاست، کاری نداشت در حالی که اسلام برای همه مسائل ما در زندگی برنامه دارد.

 

امام جمعه نکا همچنین با تاکید بر تبلیغات در ماه رمضان خاطر نشان کرد: تبلیغات در ماه مبارک رمضان از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی ائمه جماعات، هیأت‌های مذهبی و فرماندهان پایگاه بسیج قرار گیرد و بدانند که باید با اتحاد و وفاق در این ماه مبارک تلاش کنند تا با همکاری و هماهنگی برنامه‌های مناسبی ارائه شود.

 

حجت الاسلام محمدی‌لایینی با بیان این که مساجد قرارگاه و مقر ما در این ماه مبارک رمضان و در سال است، یادآور شد: ما در سال دو برنامه بسیار بزرگ داریم که در ماه مبارک رمضان و ماه محرم برگزار می‌شود و به همین دلیل همه ما باید با همه توان و با استفاده از تجهیزات لازم در این عملیات وارد شویم تا پیروز میدان باشیم.

 

وی گفت: اکنون با جنگ احزاب توطئه‌ای فراوان در جامعه روبرو هستیم که با طیف گسترده‌ای از احزاب ضد ارزشی در جامعه مواجه هستیم و حزب مواد مخدر و اعتیاد، حزب عرق و ورق، حزب بدحجابی، حزب فساد اخلاقی از جمله این احزاب است که دامن‌گیر امروز جامعه ما است و باید با برنامه‌ریزی با آن مقابله کنیم.

 

امام جمعه نکا اظهار کرد: توجه به جوانان و نوجوانان و بکارگیری آنان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف از جمله عوامل نگه‌دارنده آنان و درگیر نشدن در این مسائل است که باید روحانیان در منابر در این زمینه آگاه‌سازی ایجاد کنند و همچنین در مساجد از جوانان و نوجوانان در امور مختلف بکارگیری شود.

 

حجت الاسلام محمدی‌لایینی ادامه داد: جنگ احزاب مختلف ضد ارزشی در جامعه، توطئه‌های مختلف به همراه دارد و احزابی از فساد، ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه، آسیب به خانواده و سلامت جامعه است که باید با هدایت خانواده‌ها و جوانان از این آسیب‌ها دوری شود و جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا هم در این مراسم گفت: اطعام دهی به نیازمندان، تأمین افطار و سحری فقرا و تهی‌دستان و سرپرستی ایتام از جمله مسائل مهمی است که باید در این ماه بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه روحانیت، هیأت امنای مساجد و افراد تاثیرگذار باشد تا با کمک هم برای محرومیت‌زدایی تلاش کنیم.

 

سید رضا ساداتی در پایان با اشاره به فصل برداشت گندم، جو و محصولات باغی و زراعی گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب در رابطه با پرداخت زکات در جامعه در این زمینه نیز همچون سال‌های گذشته در جمع‌آوری زکات تلاش شود و امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار ما باشد و بدانیم بزرگترین معروف کمک به نظام و رهبری و بزرگترین منکر دشمن با نظام و رهبری است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات