۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۶۸۲۱۳
مهدی چمران مطرح کرد؛

دست‌نوشته شهید چمران به شیعیان لبنان/ تنها راه پیروزی بر دشمنان مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای شهر تهران با اشاره به دست‌نوشته شهید چمران به شیعیان لبنان، گفت:‌ شهید چمران راه مقاومت را در لبنان با درس گرفتن از رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) آغاز کرد و نشان داد که تنها راه پیروزی بر دشمنان مقاومت اسلامی است.
مهدي چمران رييس شوراي عالي استان ها و رييس شوراي شهر تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی به مناسبت 31 خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران، از مقاومت اسلامی به عنوان تنها راه پیروزی بر دشمنان به ویژه شیطان بزرگ یعنی آمریکا نام برد.
 
وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به دست‌نگاشته شهید چمران خطاب به شیعیان لبنان، گفت: شهید چمران در این دست‌نگاشته نوشت که ای شیعیان حسین؛ من برای شما هدیه‌ای ارزنده به ارمغان آوردم که همه ظلم‌ها و طاغوت‌ها را سرنگون می‌کند، این هدیه شهادت است.
 
رییس شورای شهر تهران افزود: ای شیعیان حسین من راه حسین را می‌پیمایم و هرکس بخواهد می‌تواند با من همراه شود. من در برابر اسرائیل می‌ایستم و با گلوله به او پاسخ می‌دهم و اگر سلاح نداشته باشم با مشت علیه او می‌جنگم تا به شهادت نائل آیم. مطمئن باشید که پیروزی شما فقط و فقط پیمودن راه حسین هست و بس.
 
وی با اشاره به بخش دیگری از نوشته شهید چمران ادامه داد: شهید چمران این راه مقاومت را در لبنان با وجود امام  موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و درس گرفتن از رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل آغاز کرد، شیعیان لبنان را که جایگاهی در این کشور نداشتند، به اتحاد و مقاومت فراخواند.
 
مهندس چمران گفت: زمانی که شهید چمران به ایران اسلامی آمد همین روحیه مقاومت را عملا نشان داد؛ جنگ تحمیلی شروع شد، قبل از جنگ با حضور در کردستان، پاوه، سردشت و نقاط دیگر با مقاومت و مبارزه در برابر دشمنان نشان داد که یک انسان مقاوم و فرمانده حماسه‌ساز چگونه می‌تواند باشد.
 
وی اظهار داشت: کردستان را که می‌رفت از ایران اسلامی جدا شود با خون پاک شهدا و با آن تلاش گسترده شهید چمران باز هم در دامان ایران اسلامی باقی ماند و وقتی دفاع مقدس شروع شد در کنار مقام معظم رهبری و همراه ایشان در هفتمین روز از جنگ وارد اهواز شدند و با نیروهای مردمی در برابر صدام و صدامیان ایستادند.
 
رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ 33 روزه اسرائیل که یک ارتش قوی کلاسیک بود علیه جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: حزب‌الله و مقاومت اسلامی و در برابر آنان ایستادند، جنگیدند و مقاومت کردند و پیروز شدند و این نتیجه جانفشانی‌هایی بود که به تدریج شکل گرفت و با انقلاب اسلامی قدرت گرفت.
 
وی تصریح کرد: آن روز دکتر چمران در لبنان هیچ پشتیبانی جز خدای بزرگ، اتکای به نیروی داخلی، مؤمنان و مسلمانان نداشت، شاه برای کشتن او نیرو به لبنان فرستاد، اما موفق نشد، در ادامه مقاومت اسلامی نه تنها در لبنان بلکه در فلسطین به نمایش درآمد و ثابت شد که روش‌های یاسر عرفات و دیگران به جایی نمی‌رسند.
 
مهندس چمران با اشاره به تشکیل جهاد اسلامی و حماس که با تکیه بر مقاومت اسلامی ایجاد شدند و در غزه در دو جنگ مقابل اسرائیل ایستادند و پیروز شدند، ابراز کرد: امروز هم می‌بینیم که اگر مسلمانان در یمن به پیروزی می‌رسند در سایه مقاومت اسلامی است و ان‌شاءالله شیعیان بحرین نیز با مقاومت اسلامی به پیروزی خواهند رسید.
 
وی با بیان این‌که تنها راه پیروزی بر دشمنان مقاومت اسلامی است، تأکید کرد: امروز اگر می‌خواهیم پیروز شویم راه مقاومت را باید پی بگیریم که شهدای عزیز و شهید چمران از لبنان آغاز و در ایران شروع کرد و پایه‌گذار بسیج و نیروهای مردمی بود و دیدیم بر دشمنان به پیروزی رسیدیم.
 
رییس شورای شهر تهران از توکل بر خدای بزرگ، اتکا به نیروهای داخلی، مقاومت اسلامی داخلی، مقاومت اقتصادی، مقاومت سیاسی و مقاومت فرهنگی به عنوان تنها راه پیروزی در صحنه رویارویی با دشمن و مبارزه با دشمن توطئه‌گر نام برد که هر روز دبه می‌کند./920/پ202/ج
ارسال نظرات