۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۶۸۵۶۶

بازدید هیأت دانشگاهی چینی از دانشگاه باقرالعلوم قم

خبرگزاری رسا - یک هیأت دانشگاهی از چین به سرپرستی پروفسور جانگ از دانشگاه باقرالعلوم (ع) بازدید کردند.
دانشگاه باقر العلوم و هيات چيني دانشگاه باقر العلوم و هيات چيني
 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، در این بازدید ابتدا نشست مشترکی با حجت الاسلام مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) و معاونان و مدیران برگزار شد.
 
حجت الاسلام مریجی در این بازدید ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به هیأت چینی، به معرفی دانشگاه پرداخت و توضیحات مسبوطی را در خصوص ظرفیت ها و توانمندیهای دانشگاه ارائه داد.
 
رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: چین کشور بسیار بزرگی است و از سابقه فرهنگی بسیار خوبی برخوردار است وحتی در روایات اسلامی از پیامبر گرامی اسلام داریم که فرمودند: اطلبوا العلم و لو بالصین علم را بجوئید حتی اگر در چین باشد.
 
وی بیان داشت: این روایت نشانگر این است که اولا تحصیل علم از نظر اسلام یک ضرورت مطلق است و هیچ قید و شرطی نه زمانی و نه مکانی ندارد. ثانیا بیانگر قدمت تاریخ و فرهنگ چین است ثالثا به ما می آموزد که چین را یک کشور با اهمیت در تمام زمینه ها نگاه کنیم.
 
حجت الاسلام مریجی در ادامه افزود: اگر چه این روایت در رابطه با اهمیت علم است و می گوید بعد مکان نباید مانع کسب آن گردد ولی نام بردن این کشور توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) می تواند نکات قابل تامل باشد.
 
وی در بخش دیگر از سخنانش گفت: به اعتقاد ما این بخش اقتصادی نیست که دنیا را متوجه چین کرده است بلکه پشتوانه فرهنگی چین است که اقتصاد آنرا شکوفا کرده و فرهنگ عمومی مردم ریشه تلاش های اقتصادی آنهاست.
 
در ادامه این نشست نیز، حجت الاسلام موسوی معاون آموزشی و فرهنگی، کرم اللهی معاون پژوهشی و حجت الاسلام هاشمیان گزارشی از وضعیت تحصیل، آمار دانشجویان تعداد رشته ها و مقاطع تحصیلی را ارائه دادند.
 
پروفسور جانگ، رئیس مؤسسه علوم انسانی و اجتماعی چین نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: من و هیأت همراه برای اولین بار است که به ایران آمده ایم و ایران را کشور بسیار خوب و با فرهنگ غنی یافتیم.
 
وی افزود: امروز که در دانشگاه باقرالعلوم (ع) هستیم این دانشگاه را یک دانشگاه پیشرفته و خوب یافتیم.
 
رئیس مؤسسه علوم انسانی و اجتماعی چین ادامه داد: چین یک نمونه خوبی است که از گذشته یاد گرفتیم و آن را با مدرنیته ترکیب کردیم، چین نمی تواند راهی را که غرب رفته پیروی کند و نمی توانیم پیرو غرب باشیم بلکه ما دنبال تعریف هویت خود هستیم به همین دلیل، چین طرفدار این عقیده است که هر کشوری باید فرهنگ خودش را داشته باشد.
 
وی بیان داشت: ما می توانیم همکاریهای خوبی در زمینه های علمی و فرهنگی داشته باشیم و چیزهای زیادی ازهمدیگر یاد بگیریم. امیدوارم این جلسه نقطه عطفی در گسترش همکاریهای ما قراربگیرد.
 
در پایان هر کدام از میهمانان سؤالات خود را درباره دانشگاه باقرالعلوم (ع) مطرح ساختند که ریاست دانشگاه و معاون آموزشی و فرهنگی به پاسخ آنان پرداختند./836/د102/ی
ارسال نظرات