۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۶۸۶۸۸
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه:

اراده و امید به زندگی انسان معنا می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که امید به موفقیت مهم‌ترین راهبرد در تقویت اراده و رسیدن به کمال است، گفت: انسان بدون اراده مانند یک‌مرده متحرک است.
نااميد نشدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان این‌که امید به موفقیت مهم‌ترین راهبرد در تقویت اراده و رسیدن به کمال است، گفت: انسان بدون اراده مانند یک‌مرده متحرک است که توان انجام هیچ کاری را ندارد و این اراده و امید است که به زندگی انسان معنا می‌بخشد و موجب موفقیت انسان در زندگی و بندگی خداوند می‌شود.

 

وی افزود: انسان‌ها در زندگی روزانه خود دو دسته هستند عده‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند و با اراده برنامه خود را دنبال می‌کنند اما عده‌ای دیگری از انسان ضعیف النفس بوده و همیشه برنامه‌ریزی می‌کنند ولی به برنامه‌ریزی‌های خود پایبند نبوده و با بروز اولین مشکل میدان عمل را خالی کرده و از انجام کار شانه خالی می‌کنند.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که عده‌ای می‌گویند که برای انجام کارها باید جوان بود یا باید پول داشت و عده‌ای دیگر هم این سخن را می‌گویند که نمی‌توان خوب بود زیرا محیط آلوده است، اظهار کرد: در پاسخ به این افراد باید گفت شما اراده قوی ندارید.

 

وی افزود: آسیه همسر فرعون با وجود این‌که چهار هزار کنیز داشت و در کاخ فرعون یعنی در آلوده‌ترین مکان زندگی می‌کرد به بالاترین مرتبه رسید و خداوند در قرآن او را به‌عنوان الگویی برای زنان و مردان مؤمن معرفی کرد و سلمان فارسی هم با وجود این‌که در 90سالگی مسلمان شد با اراده قوی به آخرین مرتبه ایمان رسید و پیامبر (ص) در شأن او فرمود سلمان از ما اهل‌بیت است.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: این نمونه‌ها نشان می‌دهد که برای بندگی خدا هیچ زمان و هیچ مکانی دیر نیست و تنها اراده قوی و امید به موفقیت کافی است زیرا انسان بدون امید خیلی زود مغلوب شیطان می‌شود.

 

وی با بیان این‌که امید راهبرد تقویت اراده است، تصریح کرد: شیطان برای این‌که جلوی پیشرفت انسان را در مسیر بندگی بگیرد در اولین قدم او را نا امید کرده و مسیر بندگی را برای او دشوار و غیرممکن جلوه می‌دهد و در دومین قدم به انسان می‌گوید که موفقیت او غیرممکن است بنابراین اگر مؤمن هستیم نباید از انجام کارها ناامید شویم.

 

 استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امید به موفقیت انسان را در مسیر بندگی به عالی‌ترین مرتبه کمال یعنی همان مرتبه سلمان فارسی می‌رساند و اگر این مسیر برای انسان غیرممکن بود سلمان و سایر انسان‌های وارسته در طول تاریخ اسلام نمی‌توانستند به این درجات برسند./837/پ202/ی

ارسال نظرات