۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۶۸۸۵۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

موقعیت علمی شهید چمران هیچ‌گاه او را از ادامه مسیر بازنداشت/ تبعیت از امام عامل ماندگاری چمران

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به موقعیت علمی شهید چمران، گفت: این شهید با امتیاز عالی همه سطوح تحصیلی را پشت سر گذاشت و در دانشگاه های معتبر جهانی مدرک دکترا گرفت؛ اما هیچ یک از اینها وی را از ادامه مسیر بازنداشت.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید این استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران، این شهید را عارف فرزانه، اسطوره مقاوم و الگویی ارزشمند برای آحاد جامعه دانست و گفت: اساتید بسیجی در این جا گردهم آمده اند تا بگویند راه شهید چمران را ادامه می دهند؛ چراکه با ادامه راه این مجاهد خستگی ناپذیر، به حق می پیوندیم و در درگاه خداوند روسفید می شویم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به موقعیت علمی شهید چمران، تصریح کرد: این شهید با امتیاز عالی همه سطوح تحصیلی را پشت سر گذاشت و در دانشگاه های معتبر جهانی مدرک دکترا گرفت؛ اما هیچ یک از اینها وی را از ادامه مسیر بازنداشت.

 

وی، ایمان و باور توحیدی شهید چمران را عامل ثبات قدم وی در ادامه مسیر عنوان کرد و افزود: شهید چمران، قبل از انقلاب به عنوان مجاهد تمام عیار در مبارزه با نفس و نبرد با دشمن مطرح بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، شهید چمران را مظهر کمالات اخلاقی برشمرد و گفت: در سایه باور توحیدی بود که این شهید به درجات بالای معنوی و اخلاقی رسید.

 

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: فتنه های بنی صدری و ملی مذهبی ها نتوانست شهید چمران را فریب دهد و همواره نگاه این شهید به کلام امام و ولی امر مسلمین بود و همین عامل ماندگاری او شد.

 

این مقام مسؤول همچنین به فضیلت های ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و با بیان این که یکی از مهم ترین ضرورت های این ماه، ظلمت زدایی است، گفت: یکی از فلسفه های ماه صیام، کوشش برای از بین بردن ظلمت های قلب و جان است که باید به آن توجه ویژه داشت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که هر انسانی برای خودش،‌ شخصیت می سازد و شخصیت های مختلف خانوادگی، اجتماعی و سیاسی انسان با اعمال او ساخته می شود، ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای شخصیت سازی انسان دانست و خاطرنشان کرد: به یقین توجه به باور ایمانی انسان را به قله می رساند و غفلت از آن او را به حضیض ذلت می افکند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ایمان و باور توحیدی را از نکات مهم در مجموعه ادعیه به ویژه دعاهای ماه مبارک رمضان برشمرد و اظهار داشت: دعا مغز عبودیت است که متأسفانه برخی ها تنها به عنوان زمزمه به آن نگاه می کنند، در حالی که باید سر سفره دعا نشست و خود را ساخت و جهاد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: قدرت های پوشالی جهان در برابر اراده الهی و انسانی که باور و ایمان توحیدی دارد، هیچ است و مؤمن می تواند با باور توحیدی در برابر دنیای استکبار ایستادگی کند.

 

وی با اشاره به فرازهایی از دعای سحر، گفت: خضوع در برابر دنیای استکبار برای پررنگ و لعاب شدن سفره ها، به خاطر این است که باور ایمانی و توحیدی شکل نگرفته است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات