۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۶۹۱۰۰
امام جمعه شاهین دژ:

ماه رمضان فرصتی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهین دژ گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای مقابله با تهاجمات فرهنگی، اسراف، ریخت و پاش و تجمل گرایی است و باید با تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در این ایام از مردم بخواهیم که همه زمان های خود را مثل ماه مبارک رمضان قرار دهند.
رييس حوزه علميه امام محمدباقر و امام جمعه شاهين دژ

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به آیه 183 سوره بقره «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ‏ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُون» ‏در مورد فضیلت های ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: در وصف فضیلت های رمضان نه پیامبر اکرم(ص) و نه ائمه اطهار(ع) بلکه خود خداوند متعال سخن گفته است.

 

وی افزود: روزه داری فقط بر مسلمانان واجب نیست بلکه پیش از بعثت پیامبر و در ادیان دیگر نیز واجب بوده است.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: روزه عامل رسیدن به تقوای الهی و قرب به خدای متعال است و بر باورهای دینی مردم افزوده، آنان را به مقام دیندارن می رساند.

 

وی ادامه داد: ماه رمضان امروز اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در مقابل زورگویان را به ما یاد می دهد؛ ما می توانیم از ماه مبارک رمضان الگو گرفته و در مقابل زورگویان ایستادگی کنیم امام(ره) فرمودند؛ "اگر ما را تحریم کنند ما فرزندان رمضان هستیم و اگر ما را تهدید کنند ما فرزندان محرم هستیم.

 

امام جمعه شاهین دژ به ثمرات ماه ضیافت الهی اشاره کرد و گفت: ماه رمضان و روزه داری در این ماه فرصتی برای تمرین تقوای الهی است و در اقتصاد مقاومتی ما را یاری کرده و در مقابل زورگویان و تهدید کنندگان به عزت و عظمت می رساند.

 

وی با تأکید بر مقتنم دانستن این ایام خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان تنها از لحاظ دینی و اخروی فضیلت ندارد، بلکه از زاویه دیگری مزیت های دنیایی برای ما دارد و در سلامتی جسم و روان افراد موثر است، از این رو سعی کنیم از این ماه بهترین استفاده را ببریم.

 

حجت الاسلام باقری به دیگر فضایل این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان تمام منکرات، ناهنجاری ها و تصادفات 60 درصد کاهش پیدا می‌کند و این کاهش، مزیت ماه رمضان را بعینه در جامعه نشان می دهد.

 

امام جمعه شاهین دژ در پایان ابراز داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای مقابله با تهاجمات فرهنگی، اسراف، ریخت و پاش و تجمل گرایی است و باید با تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در این ایام از مردم بخواهیم که همه زمان های خود را مثل ماه مبارک رمضان قرار دهند./936/ت302/ح

ارسال نظرات