۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۶۹۹۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای:

صاحبان قدرت و ثروت عملکرد قوه قضائیه را دچار اختلال می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضائیه از فشارهایی که از سوی صاحبان قدرت و ثروت بر قوه قضائیه وارد می‌شود و عملکرد آن را دچار اختلال کرده است خبر داد و گفت: با جریان افتادن برخی از پرونده‌ها، صاحبان قدرت و ثروت فوق‌العاده فشار می‌آورند تطمیع و تهدید می‌کنند و حتی می‌گویند من باید قاضی را تعیین کنم و نظر دهم که قاضی چه کسی باشد.
حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي، معاون اول قوه قضائيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران برخورد با دانه‌درشت‌ها و صاحبان قدرت و ثروت را از اقدام‌های مؤثر قوه قضائیه در سال جاری خواند و از فشارهای برخی از صاحبان قدرت و ثروت که بر این قوه وارد می‌شود و عملکرد آن را با اختلال مواجه می‌کند، خبر داد.
 
وی با بیان این‌که با جریان افتادن برخی از پرونده‌ها، صاحبان قدرت و ثروت فوق‌العاده فشار می‌آورند تطمیع و تهدید می‌کنند، چون صاحب قدرت و ثروت هستند می‌گویند من باید قاضی را تعیین کنم و نظر دهم که قاضی چه کسی باشد، گفت: اینها به قوه قضائیه مستقیم و غیرمستقیم فشار می‌آورند تا به درستی نتواند اقدام کند و اگر پرونده‌ای دویست ساعت زمان بخواهد گاهی وقت‌ها بیش از دویست ساعت وقت ما را به خاطر فشارها می‌گیرند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت سالروز هفتم تیر، شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش و همچنین هفته قوه قضائیه، گفت: این فاجعه بزرگ به دست اشقیا و عوامل مزدور جهانی زمانی اتفاق افتاد که جنگ تحمیلی در جریان بود و عوامل ستون پنجم دشمن در داخل به شایعه‌پراکنی و افتراافکنی مشغول بودند.
 
خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی را بیمه کرد
وی افزود: زمانی که نیروهای دشمن در جای جای کشور کارشکنی می‌کردند و آشکار و پنهان با نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله می‌کنند و شیاطین انس و جن تلاش می‌کردند روحیه مردم را تضعیف و بین امت و امام ایجاد انشقاق کنند، دست شیطان بزرگ آمریکا از جریانی علیه انقلاب پیدا شد و گروهکی دست به این فاجعه زد که توانسته بود با رنگ و لعاب اسلامی و شعارهای انقلابی در قبل از انقلاب و در آستانه انقلاب بسیاری از جوان‌ها را به سوی خود جذب کند.
 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به نفاق چهره گروهک منافقین و نفوذ آن در مراکز مهم نظام همچون ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و مرکز حزب جمهوری و مراکز حساس دیگر، گفت: اگر در آن زمان کسی می‌خواست ماهیت منحت غیراسلامی منحرف این گروهک منافق تروریستی را برای ملت و برای دنیا بیان کند، راهی جز پرداخت صحیح سنگین نبود.
 
معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: در هفتم تیر سال 60 سرمایه‌ها، فرهیختگان نظام و مسؤولان بلندپایه و قضایی کشور و برخی مسؤولان دولت و مجلس شورای اسلامی را از دست دادیم، اما با نثار خون این عزیزان دو اتفاق بسیار مهم در کشور افتاد، نه تنها ماهیت پلید این گروهک و کینه این‌ها نسبت به اسلام ناب و کینه غرب نسبت به انقلاب اسلامی روشن شد بلکه ماهیت سایر گروهک‌ها و تشکیلات سازمان یافته وابسته به شرق و غرب هم برملا شد.
 
وی با بیان این‌که خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی را بیمه کرد، تصریح کرد: وحدت و انسجامی مثال‌زدی و بی‌مانند در همه جریان‌های راستین انقلاب به وجود آمد که با این وحدت، انسجام و هوشیاری که نسبت به همه امت پیدا شد، هیچ یک از ترفندها و شیطنت‌های شیطان بزرگ و شیطان‌های کوچک و عوامل ریز و درشت آنها در داخل کشور دیگر نتوانستند مقابل انقلاب بایستند و انقلاب را متوقف کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین با اشاره به هفته قوه قضائیه مطالبی ارائه کرد و با تبیین اهمیت قضا و اهتمام نظام اسلامی در این زمینه گفت: قوه قضائیه از نظر قانون اساسی طبق اصل 156، قوه‌ای مستقل است که برای حمایت از حقوق فرد و اجتماع و برای گسترش عدالت در این نظام پیش‌بینی شده است.
 
قوه قضائیه باید مقتدر و مستقل باشد
وی با بیان این‌که قوه قضائیه مستقل، مقتدر و سالم می‌تواند جلوی بسیاری از کژی‌ها، انحراف‌ها و ناهنجاری‌ها را در سطح کلان بگیرد، برخی از خواسته‌های نظام اسلامی و مردم از قوه قضائیه را برشمرد و ابراز کرد: قوه قضائیه با توجه به شرایط کنونی و توطئه‌ها و فشارهای مختلف دشمن و عوامل شیطان بزرگ در داخل کشور، هدف‌های خود را مشخص کرده است.
 
معاون اول قوه قضائیه افزود: یکی از مسائل مهم در شرایط کنونی فعال شدن چرخه اقتصاد سالم، اجرا شدن اقتصاد مقاومتی و بانک‌ها هستند که اگر بانک‌ها با شرایطی که قانون تعیین کرده اجازه دهند تسهیلات پولی در اختیار همه و در گردش درآید و در عده‌ای محدود رسوب نکند تا در جای غیرمنظور استفاده نکنند، حرکت عظیمی در چهره اقتصاد به وجو د می‌آید.
 
وی نخستین وظیفه قوه قضائیه را احیا و حفظ سرمایه مردم در بانک‌ها عنوان و ابراز کرد: با ورود قوه قضائیه در این عرصه تا حدود بسیاری مسأله معوقات بانک‌ها و به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و با صحبت با بدهکاران بانکی و بازداشت برخی از آنها، طلب بانک‌ها وصول شد و یا در حال وصول است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: یکی از مسائلی که سبب پول‌های بادآورده و اختلاف طبقاتی و مشکلات کشاورزی شده بود، مسأله زمین بود که برخی افراد با دست‌رسی به این منابع طبیعی ثروت هنگفت به دست آورده بودند و فسادی را در ادارات و جاهای مختلف ایجاد می‌کردند و هم منابع طبیعی و محیط زیست را تخریب ‌کردند.
 
وی ورود قوه قضائیه در این زمینه را یادآور شد و اظهار داشت: در سال 93 حدود 43 هزار هکتار زمین رفع تصرف شد و در اختیار دولت قرار گرفت و 44 هزار سند رسمی توسط سازمان ثبت به نام دولت صادر شد.
 
قوه قضائیه در برخورد با جرایم فضای مجازی تنها است
معاون اول قوه قضائیه مقابله با ناهنجاری‌ها و عوامل مخل امنیت جامعه را در دستور کار قوه قضائیه خواند و گفت: قوه قضائیه با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب در فضای مجازی، هرچند با قوه قضائیه همکاری نشد و نمی‌کنند، با کسانی که فساد و فحشا را ترویج و یا حدود مردم را تضعیف می‌کنند برخورد کرده و در این زمینه دستاوردهای خوبی هم داشته است.
 
وی تأکید کرد: قوه قضائیه با کسانی که در نشریات مکتوب و یا دیجیتال به صورت گسترده و موردی به مقدسات توهین می‌کنند، تهمت می‌زنند و افترا می‌بندند و با نشر اکاذیب اذهان جامعه را مشوش می‌کنند در حد توان برخورد کرده و برخورد خواهد کرد و آنجا که لازم به تذکر و ارشاد بوده است نیز به حسب مورد تذکر داده و ارشاد کرده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: قوه قضائیه در برخورد با جرایم سازمان‌یافته، جرایم خشن و مسائلی که خاطر مردم را مکدر می‌کند اهتمام ویژه به خرج داده و با همکاری سیستم‌های اطلاعاتی کشور، اقدام‌های مؤثری در برخورد با اقدامات ضد امنیتی از جمله آدم‌ربایی و مزاحمت برای نوامیس مردم داشته است.
 
وی در تبیین این نکته که چرا قوه قضائیه به همه آنچه می‌خواهد دست نمی‌یابد و با نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد، مأموریت‌های سنگین و نبود عِده و عُده لازم را به عنوان یکی از دلایل در عدم دستیابی به نقطه مطلوب مطرح کرد و از مجلس و دولت خواست که با توجه به حجم کار اجازه دهند قوه قضائیه کارمندان بیشتری را استخدام کند.
 
معاون اول قوه قضائیه در پایان با بیان این‌که بودجه لازم برای انجام مأموریت‌ها در اختیار این قوه نیست، اظهار داشت:  بسیاری از دستگاه‌ها آن اقداماتی را که باید انجام دهند تا کار به قوه قضائیه کشیده نشود، مسؤولیت خود را به نحو اتم و اکمل انجام نمی‌دهند و بار مسؤولیت بر دوش قوه قضائیه وارد می‌شود./920/پ201/ش
ارسال نظرات